Míg Michael Schumacher idején, a 2000-es évek környékén a Ferrarit brilliáns stratégiai húzások jellemezték Ross Brawn révén, azóta számos melléfogásuk volt, melynek legfrissebb példája tegnap Monacóban történt. Csak utólag fog kiderülni, hogy a vb-cím sorsában meghatározó lesz-e a Max Verstappen javára forduló pozíciócsere, amivel Charles Leclerc ahelyett, hogy (a leggyorsabb kör bónuszpontja nélkül) 13 pontot hozott volna riválisán és visszavette volna tőle a vezetést a tabellán, további 3 egységgel nőtt a hátránya, de a maranellóiaknak egy darabig még biztos fáj majd, hogy 6 kör leforgása alatt 1. helyezettből 4.-et csináltak Leclerc-ből.
Leclerc az élről indulva magabiztosan tartotta kézben az irányítást, ahogy viszont száradni kezdett az aszfalt, kicsúszott a talaj a lába alól, a két kerékcseréje időzítésével hátracsúszott.
A 16. kört több mint 5 másodperces előnnyel fejezte be a monacói pilóta, aztán utolérte a hazai átok,
és a 22. végén már 10 másodperces hátrányból üldözte az élre ugró Sergio Pérezt. „Muszáj beismerni, hogy valamit rosszul csináltunk, miután az élen haladtunk” – hangzott Mattia Binotto szenvtelenül tárgyilagos értékelése.
A bokszkiállások időpontjai a szakadékba lökték, mert a Red Bullok jobb tempót diktáltak az aktuális abroncson, Pérez és Verstappen is elé került. „Alábecsültük az intermediate gumik tempóját és a többi autóhoz viszonyított távolságunkat. De legalább egy körrel hamarabb be kellett volna hívnunk Leclerc-t [intermediate gumiért], vagy kint tartani az extrém esőgumin addig, amíg egyből a száraz pályás gumira nem válthatunk. Át kell néznünk, milyen folyamatok vezettek ide, és világos magyarázatra lesz szükségünk” – mondta Binotto.
Leclerc a rádión őrjöngött a hibák miatt, aminek része volt, hogy a második kiállásánál előbb behívták, majd túl későn szóltak neki, hogy mégis maradjon a pályán, csakhogy addigra késő volt, már bekanyarodott a bokszutcába.
A Ferrari mentségére szóljon, hogy az utóbbi években a stratégiával volt számos jó lépésük is, csak ezek nem feltétlenül lettek látványosak. Most Carlos Sainz-ot juttathatták volna a dobogó tetejére, aki a száradó aszfalton kihagyta az intermediate gumis etapot és az extrém esőgumikról egyből slick abroncsra váltott.
„Türelmesek maradtunk a vizes [körülmények között], és úgy döntöttünk, hogy addig megyünk, amíg slickekre nem válthatunk. Egy lekörözött autó a győzelmembe került, szóval meg lehet érteni a frusztrációmat, mert egy tiszta kivezető körrel bebiztosítottam volna a győzelmet” – nyilatkozta Sainz.
A spanyolnak valóban bejöhetett volna a húzás, de a kerékcseréje után fél körön át feltartotta őt Nicholas Latifi, ezzel rengeteg időt vesztett és Pérez visszatért elé a saját kerékcseréje után.