A Ferrari csapatmunkával szerezte meg a pole pozíciót a Francia Nagydíj időmérőjén, hiszen Charles Leclerc azok után végzett az élen, hogy Carlos Sainz mindkét körében szélárnyékot adott neki. A spanyol pilóta a kilencedik helyen zárt, de ez nem sokat számít.
Már a kvalifikáció előtt tudni lehetett, hogy az egyszeres futamgyőztes legjobb esetben is csak a tizenkilencedik helyről indulhat, így könnyedén feláldozhatták őt Leclerc érdekében. Sainz elárulta, hogy végig erre készültek.
Egész hétvégén az volt a terv, hogy bejussak a Q3-ba, és szélárnyékot adjak Charles-nak
Mivel Sainz büntetése miatt csak az utolsó előtti helyről fog rajtolni, Leclerc-nek egyedül kell felvennie a versenyt a Red Bullokkal. A 27 esztendős versenyző ezzel együtt úgy véli, csapattársa ilyen helyzetben is képes lehet győzelemre.
„Egész hétvégén gyors voltam, és a Q2-es köridőim ezt meg is mutatták – folytatta. – [Leclerc-nek] egyedül kell harcolnia, Max ellen, de hiszem, hogy meg tudja csinálni.
Ez az autó minden pályán rendkívül gyors, minden a rajton és a stratégián fog múlni.”
Sainz a hétvége nagy részében egyébként gyorsabb volt Leclerc-nél, így kissé frusztráló számára, hogy pont most vállalták be a hátrasorolást. Ugyanakkor hozzátette, hogy a Q3 eseményei megmutatták, hogy a Ferrari igenis képes a jó stratégiára, és a versenyzők együtt tudnak működni.
„Bosszantó, hogy pont most kerülünk ilyen helyzetbe, amikor a legjobban érzem magam az autóban – fogalmazott. – Örülök Charles pole-jának, és annak, hogy csapatként ott vagyunk elöl. Idén rengeteg kritikát kaptunk a stratégiánk miatt, de most megmutattuk, hogy jól kijövünk egymással, és hajlandóak vagyunk segíteni egymást, amennyire csak lehet.”
Leclerc már a leintés után is méltatta Sainzot, és ezt most is megtette. Bár elmondása alapján szigorúan véve nem ezen múlott a pole, de nem lehet tudni, hogy a pálya utolsó szektorát abban az esetben is így teljesítette volna-e, ha hátrányban kezdi meg azt a részt.
Tökéletes munkát végzett, és tökéletes szélárnyékot adott
Ahogyan az eddigi hétvégék többségén, úgy most is igaz, hogy a Ferrari a kanyarokban, míg a Red Bull az egyenesekben nő ellenfele fölé. Leclerc-nek így a kanyarokban kell kiautóznia elegendő különbséget ahhoz, hogy az egyenesekben ne váljon Max Verstappen vagy éppen Sergio Pérez áldozatává.
„Csak az idő fogja megmondani, nem tudom – válaszolta arra a kérdésre, hogy elég lesz-e a sikerhez a Ferrari lendülete a kanyarokban. – Nagy leszorítóerővel rendelkezünk, ami jobb a gumikezelés szempontjából, a másik oldalról viszont az egyenesekben rendkívül erősek.
Itt nem könnyű követni [egymást], úgyhogy az első néhány körben meg kell tartanunk a vezetést, aztán menedzselnünk kell az abroncsokat.”
Laurent Mekies a kvalifikáció után szintén értékelt a brit televíziós társaságnak. A Ferrari versenyigazgató ugyancsak dicsérte Sainzot, és hozzátette, a Paul Ricard jellegéből fakadóan korábban nem kedvezett nekik.
„Kemény lesz, de tudjuk, hogy a hétvége nem szombaton ér véget – kezdte a francia szakember. – Tisztában vagyunk vele, hogy szombatonként eddig összességében gyorsak voltunk, de [a mostani siker] édesebb, mert délelőtt [valójában kora délután – a szerk.] nem voltunk gyorsak. Ez egy kis csapatmunkával, illetve Carlos segítségével sikerült. Nem szabad elfelejteni, hogy ez a pálya az első abroncsokat fogyasztja, és nagy a gumikopás, amitől korábban szenvedtünk.
Kettő az egy ellen, jó kis küzdelem lesz.”
A Ferrarival kapcsolatban sokan feltették a kérdést, hogy nem lenne-e érdemes kicsit csökkenteni a leszorítóerőt, hogy az egyenesekben kevésbé legyenek sebezhetőek. Mekies azonban leszögezte, hogy az F1-75-ös ezzel a beállítással működik a legjobban.
„Tendencia, hogy picivel nagyobb a leszorítóerőnk, ami nagyobb légellenállást jelent [a Red Bullhoz] képest – magyarázta. – Minden csapat megnézi az autója jellemzőit, és a lehető legjobb működési tartományba állítja, nekünk pedig ez az. A nagyobb leszorítóerővel kicsit jobb gumikopást lehet elérni, de [az egyenesben] sebezhetőbbek leszünk.”