Azok után, hogy az idény első három futamából a Ferrari, illetve Charles Leclerc kettőt is megnyert, a Red Bull zsinórban hat győzelmet aratott, amiből öt Max Verstappen nevéhez fűződött. Ekkor sokan odaadták a világbajnoki címet a holland pilótának, illetve az energiaitalosoknak.
Bár az előző két versenyen a maranellóiak visszatértek a dobogó legfelső fokára, továbbra is nagy a hátrányuk a pontversenyekben. A futamok képét látva azonban Verstappen úgy véli, hogy bizonyos szempontból továbbra is az ő csapata van hátrányban.
Az év elején úgy éreztem, hogy mi vagyunk azok, akik üldözzük a Ferrarit és próbáljuk legyőzni őket
Verstappen arra is felhívta a figyelmet, hogy a bajnokság még messze nem lefutott. Hogy mennyire gyorsan fordulhat a helyzet, azt ő maga tudja a legjobban, hiszen az Ausztrál Nagydíj után még 46 pontos hátrányban volt Leclerc-rel szemben, hat versennyel később viszont már 49 egységgel vezetett a monacói versenyző előtt.
„Melbourne után úgy gondoltam, hogy ha van rá lehetőség, akkor a szezon vége felé talán le tudjuk dolgozni a hátrányt, és lehet esélyünk – jelentette ki. – Ezután nagyon gyorsan megfordult a dolog.
Azonban ez azt is mutatja, hogy a másik irányba is gyorsan fordulhat, úgyhogy mindig ott kell lennünk, nem hibázhatunk.”
A fejlesztési versenynek köszönhetően gyakran hétvégéről hétvégére változnak az erőviszonyok a Ferrari és a Red Bull között. Utóbbira mindig is jellemző volt, hogy az év előrehaladtával többet lép előre riválisainál, ám Verstappen hangsúlyozta, hogy a múltbeli sikerekre nem alapozhatnak.
„Még mindig fejlesztenünk kell az autót, folyamatosan dolgoznunk kell, és ez sem jelent garanciát – fogalmazott. – Azt mondják, hogy a Red Bull korábban remek volt az újítások terén. Ezt viszont idén újra meg kell mutatnunk, mert ha az ember elkezd így gondolkodni, akkor lemarad, mivel azt hiszi, hogy ennyire jó. Mindig meg kell mutatnunk, hogy jók vagyunk, és ezt próbáljuk tenni.”
A jelek szerint az utóbbi időben a Ferrari javult többet, hiszen az Osztrák Nagydíjon Verstappennek esélye sem volt maga mögött tartania a Ferrarikat, és csak Carlos Sainz kiesésének köszönheti, hogy a második helyen ért célba. A holland pilóta szerint azonban megértették, hogy mi volt a probléma forrása, és a Francia Nagydíj hétvégéjére igyekeztek kijavítani a hibákat.
Szerintem a beállítások egyszerűen nem voltak jók, és a csomag sem volt megfelelő Ausztriában, amire rá is jöttünk