A Magyar Nagydíj előtt azt jósolták a szakértők, hogy a Red Bull Racing nem fogja tudni a gyors és technikás kanyarokból álló pályán felvenni a versenyt a Ferrarival. Az előrejelzések majdnem teljesen be is igazolódtak, az olaszok domináltak eddig a hétvégén. Ellenben alaposan keresztülhúzta a számításaikat, hogy George Russell - egy fejlesztésnek köszönhetően - meg tudta szerezni az időmérő edzésen az első rajtkockát.
A Red Bullnál számítottak erre, így a csapat azon dolgozik - ahogy Max Verstappen is mondta az egyik sajtótájékoztatón -, hogy a legtöbb pontot gyűjtsék be. A Ferrarinál viszont az egész istálló nagyon feszült. Óriási a nyomás rajtuk, hogy teljesítsenek, ez érződik Charles Leclercen és Carlos Sanzon is, akik mindketten le voltak törve a szombati időmérő edzés után.
A helyszínen lévő újságíró kollégák izgatottak Russell első pole-ja miatt, mindig felborzolja a kedélyeket, ha egy fiatal tehetség felül tud kerekedni a tapasztaltabb társain.
Izgatottan találgatja mindenki a Paddockban, hogy milyen eredményt hozhat a futam, meg tudja-e őrizni Russell a megszerzett helyezését.
Russellt arról kérdeztük, hogy voltak-e kétségei azzal kapcsolatban, hogy meg tudja szerezni az első rajtkockát itt a Hungaroringen, amire a következőt válaszolta:
Személy szerint nekem sosem voltak ezzel kapcsolatban kétségeim. A kvalifikáción való jó teljesítmény az egyik legnagyobb erősségem. Idén kicsit szenvedősebben alakultak az időmérők eddig, de a Hungaroring egy olyan pálya amelyet mindig is nagyon szerettem. Mindig gyors voltam itt, és tudtam, hogy ha az autóval teljes harmóniában leszek, akkor közösen sikerül nincs olya cél amit ne érhetnénk el. Ez egy rendkívüli nap számomra kétségtelenül."
A helyszínre idén is rengeteg holland néző látogatott ki, az összesített nézőszám szombaton már meghaladta a 300 ezret. A rendezők rendkívül boldogok, széles mosollyal az arcukon konstatálják: úgy tűnik, hogy idén rekordot döntenek a nézőszám tekintetében. A szurkolókat a szombati felhőszakadás sem tántorította el attól, hogy a lelátókon maradjanak. A jó hangulatról pedig Nigel Stately DJ is gondoskodik, aki hullámoztatja a közönséget, és pörgős zenékkel fokozza az amúgy is kiváló hangulatot.
Az ételek és italok áráról sokk cikk született, de a magyar nézők többsége úgy fogalmazott, hogy "egy évben egyszer van Magyar Nagydíj, ki lehet bírni." A külföldről érkezők pénztárcájának pedig teljesen megszokottak az árak, sőt, vannak akik olcsónak is találják. A szurkolók mindent megtesznek azért, hogy akár csak egy pillanatra is láthassák kedvencüket.
A Hungaroring főbejárata előtt, ahol a versenyzők is érkeznek hatalmas tömeg van csütörtök óta.
A rendőrség kordonokkal igyekszik szabadon tartani az úttestet, hogy ne bénuljon meg a közlekedés. A lelkes nézők táblákon üzennek a pilótáknak, annak reményében hogy hátha megállnak egy-két aláírást kiosztani.
A hétvége legnagyobb történése Sebastian Vettel bejelentése volt, aki, miután létrehozta a saját Instagram fiókját,
a legelső posztjában bejelentette a visszavonulását.
A Paddockban mindenkit sokkolt a hír, a legtöbben nem számítottak rá, vagy nem most. Ezután az összes TV-s kolléga es fotós igyekezett legalább egy képkocka erejéig elkapni a négyszeres világbajnokot, aki az Aston Martin istálló motorhome-részében bújt el a kíváncsi tekintetek elől.
A csapat azonnal közzétette, hogy ők próbálták maradásra bírni a németet, vele terveztek a következő szezonra is. A Mike Krack által vezetett istálló tagjain szemmel látható a szomorúság Vettel távozása miatt. Ő az egyik - ha nem az egyetlen - olyan pilóta, akit mindenki kedvel a Paddockban, és az emberekhez való kedvessége igazán egy szerethető karakterré teszi. Néhány versenyzőt ezért mélyebben is megérintett Vettel távozása.
Az egyik legfurcsább tapasztalat a Paddockban mindenképpen az, hogy Lewis Hamiltonra 3 testőr vigyáz,
és a Mercedes csapattagjai kivételével mindenki másnak legalább 3-5 méteres körben távolságot kell tartania a brittől. Ahogy az egyik testőre magyarázta:
Lewis nem szereti, ha valaki közel megy hozzá. Mi ezt biztosítjuk neki."
A hétszeres világbajnokot egyébként sem lehet látni a Paddockban egyáltalán.
Akkor hagyja el a motorhome-ot, amikor át kell mennie a garázsba, és autóba kell ülnie. Ilyenkor kb 20 métert tesz meg a testőrök gondos előkészülete után.
A verseny napján érezhetőbben sokkal zsúfoltabb már a Paddock, érkeznek a fontosabb vendégek, az istállóknál is ezen a napon a legnagyobb a rohanás, ki-be szaladgálnak a csapattagok a garázsból és a motorhome-ból.
Beszélgettünk néhány emberrel a Ferraritól, a Red Bulltól és az Alfa Romeótól is, akik mind-mind azt mondták, hogy nagyon kimerültek, és alig várják, hogy lemenjen ez a hétvége, és elkezdődjön a nyári szünet a Forma-1-ben.
A személyzet láthatóan fáradt, megviseli őket a futamok mennyisége, és sűrűsége.
A Magyar Nagydíjat 15.00-tól az Origo élőben közvetíti.