Noha a büntetések miatt végül a két Mercedes a negyedik és az ötödik helyről rajtolhat el a Forma-1-es Belga Nagydíján, a Hungaroringen pole pozíciót szerző George Russell lemaradása több mint két másodperc volt az időmérőt megnyerő Max Verstappen mögött, és Lewis Hamilton is 1,838 másodpercre tudta csak megközelíteni a hollandot. A Mercedeshez képest ráadásul a két Ferrari is másodperces előnyben volt és a két Alpine is megelőzte őket, amik azt mutatják, hogy nem csupán a címvédő parádés köre miatt aggódhat a nyolcszoros konstruktőri címvédő.
„Mindenki a fejlesztéseken dolgozik. Mi idejöttünk nagyon-nagyon optimistán, hátha közel leszünk, olyan fél másodpercre vagy ilyesmi. Keményen edzettem és dolgoztam a szimulátorban, és segítettem a fejlesztésekben, ehhez képest
1,8 másodperc hátrányban lenni egy igazi pofonrúgás.
De ez van, ez egy olyan autó, amivel továbbra is küszködünk – nyilatkozta Hamilton a Sky Sportson. –
Az év végén biztosan nem fog hiányozni, nekem már csak a jövő évi autó építésére és fejlesztésére kell fókuszálnom.
A mi autónk sokkal másabbnak tűnik, mint az övék [a Red Bullé és a Ferrarié]. Szóval rengeteg munka vár még ránk, de a szezon hátralévő részében a legjobbat fogjuk kihozni abból, amink van. Nem tudom [milyen eredmény elérhető a futamon], a legjobb ötben végezni jó lenne, de az autó hétvégi tempója alapján nem reális."
Hamilton csapattársa szintén elkeseredetten nyilatkozott, Russell a hideggel magyarázta a hatalmas visszaesést, egyben elmondta, szerinte Max Verstappennek a 15. helyről is komoly esélye van a futamgyőzelemre.
„Nehezen felfogható, hogy a legutóbbi futamon a pole-ból indulhattunk, most pedig 1,8 másodperccel maradtunk le. És nem csak Maxhoz képest, hiszen hat tizeddel voltunk lemaradva az Alpine-tól is. Mindig, amikor hideg van, küszködünk. Idén Imolában láttuk ezt, és a hideg pénteki napokon is – mondta Russell. –
Szerintem Max valószínűleg így is megnyeri a versenyt, noha nem tudom, hogy pontosan honnan indul. Azzal a tempóval, ami neki van, átvághatja magát a mezőnyön, így még mindig esélyes a győzelemre, és valószínűleg Charles [Leclerc] is fel fog érni.
Ezért őszintén szólva nem valószínű, hogy mi dobogóra állunk, hisz Carlos [Sainz] és Checo [Pérez] pedig még mindig ott van elöl."
A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff még a pilótáinál is feldúltabb volt a kvalifikáció után. Annyira, hogy elmondása szerint a 2013-as érkezése óta még sosem élt át ennyire rossz időmérőt a csapattal.
„Az nem történhet meg, hogy három héttel ezelőtt pole-t szerzel, aztán 1,8 másodperccel maradsz el a pole-tól! Még akkor sem, ha teljesen mások a körülmények és egy másik pályáról beszélünk. Tehát történt valami, amit úgy tűnik, nem tudunk megérteni. Az egyértelmű, hogy a Red Bull a saját ligájában van, hiszen a Ferrari nyolc tizeddel lassabb, de ez minket nem vigasztal – idézi Wolffot a Motorsport. –
Számomra ez volt az utóbbi 10 év legrosszabb időmérője. És függetlenül attól, hogy holnap honnan rajtolunk, illetve hogy legutóbb a miénk volt a pole, most pedig sehol nem vagyunk, ez egyszerűen elfogadhatatlan!
Ha tudnánk, hogy mi a probléma, akkor változtatnánk. De a kocsi légellenállása nagy, Lewis azt mondta, olyan, mintha egy ejtőernyőt húzna maga után, az autó hátulja instabil, a 8-as és a 9-es kanyarban alulkormányozott, a nagy sebességű kanyarokban pedig nem tudnak megbízni benne a srácok. Egy pozitívumot sem hallottam a hétvégén a kocsinkról! Úgyhogy azt gondolom, hogy itt az ideje eldönteni, hogy mit csináljunk jövőre."