Az austini verseny 22. körében az addig egyaránt remek futamot teljesítő Stroll és Alonso keveredett óriási ütközésbe, miután a spanyol előzési kísérlete közben a kanadai elérántotta az Aston Martinját. A riválisára ráfutó Alonso ugyan tudta folytatni a futamot, a sérülések miatt nem biztonságos autója miatt óvást benyújtó Haasnak igazat adtak, így elvették a spanyol hetedik helyét.
Ez a döntés még csütörtökön megváltozhat, az várhatóan nem fog, hogy
Strollt háromrajthelyes büntetéssel sújtották a Mexikóvárosi Nagydíjra.
A Nemzetközi Automobil Szövetségnek (FIA) ezt a döntését nagyon enyhének gondolja az Aston Martin pilótájának honfitársa, Jacques Villeneuve.
„Amikor a veszélyes vezetésről beszélek, Lance Strollra gondolok.
Egy futamra el kellene tiltani a Fernando Alonso elleni incidense miatt
– nyilatkozta Villeneuve. – Az FIA nagyon könnyedén veszi a Forma–1-ben és az alacsonyabb osztályokban is, amikor a pilóták az egyenesben változtatnak irányt, pedig ez a legijesztőbb, egyben az utolsó dolog, amit látni akarsz.
Szánalmas és rendkívül veszélyes, másokra akár halálosan is."
Az 1997-es világbajnok sokkal szigorúbban büntetné a hasonló felelőtlenségeket, mert szerinte – a betétsorozatokban is – a fiatal pilóták olykor nem veszik elég komolyan, hogy mennyire veszélyes sportágat választottak.
Az ilyen azért elfogadhatatlan, mert [a pilóta] tudatosan dönt úgy, hogy ilyesmit tesz, nem pedig azért, mert hibázik. Az FIA-nak fokoznia kell a büntetéseket és többet kellene kiosztania az ilyen jellegű akciókért, még ha nem is vezet balesethez – tette hozzá az 51 esztendős kanadai. – Ez már az alsóbb osztályokban is jelen van:
a Forma–4-ben és a Forma–3-ban néha látni olyan srácokat, akik úgy vezetnek, mintha egy videojátékban lennének.
De a versenyzés veszélyes, és a manővereiknek semmi köze a versenyzéshez vagy a jó védekezéshez. Szerencsénk volt, hogy korábban nem történt baj, és most a lenyűgözően versenyző Alonso számára is jól végződött. Az Alpine úgy látszik, olyan erős, mint egy tank."