Következő mérkőzések
Törökország
18:002024. június 18.
Grúzia
Portugália
21:002024. június 18.
Cseh Köztársaság
Vágólapra másolva!
A Forma-1 máig utolsó amerikai dobogósa Miamiban tárgyalt az FIA-val, és akár 2024-től csapatot indíthat a sorozatban. Ehhez úgy érzi, az elnök támogatása már megvan, azonban a legtöbb csapatfőnök egyelőre nem lelkesedik Andretti ötletéért, ami egyre valóságosabbnak tűnik.

Michael Andretti, az 1978-as világbajnok Mario Andretti fia, aki 1993-ban maga is tagja volt a Forma-1 mezőnyének, a Miami Nagydíj előtt prezentálta az FIA elnökének, hogy milyen módon indítana csapatot a száguldó cirkuszban. A tervek szerint

2024-től, Renault motorral, hazai versenyzőkkel szállna be a sportágba.

Az év korábbi részében már volt szó arról, hogy önállóan lépne be az F1-be, miután az Alfa Romeóval sikertelenül tárgyalt, most pénteken pedig Mohammed bin Szulajmnak a véleményét is meghallgatta az ötletével kapcsolatban a Miami Nagydíj helyszínén.

Andretti eltökélt a Forma-1-es szerepléssel kapcsolatban Forrás: Chris Owens/IndyCar

mondta az 59 éves amerikai. – Nem akarok túl sokat mondani róla, ahogy ők [az FIA] sem teszik, de pozitív dolgok történtek."

Az expilóta csapata, az 1993 óta létező Andretti Autosport néven számos versenysorozatnak tagja hosszú évek óta, így az IndyCarban és a Forma-E-ben is. Amíg várja a végleges választ, Andretti tervezi egy F1-es létesítmény felállítását Indianapolisban, amely építése augusztusban kezdődne.

Egyelőre csak a Zak Brown vezette McLaren és az Alpine biztosította támogatásáról Andrettit. Ugyan elismerték, hogy egy amerikai csapat amerikai pilótákkal hasznos lenne a sportágnak, több jelenlegi csapatfőnök, köztük

Toto Wolff, Christian Horner és Günther Steiner is kifejezte nemtetszését az ötlettel kapcsolatban, elsősorban az összbevétel további szeletekre osztódása miatt.

Wolff egyelőre ellenzi, Brown viszont támogatja Michael Andretti F1-be kerülését Forrás: Getty Images via AFP/2022 Getty Images/Clive Mason

Ugyanis egy 11. csapat megjelenésével nagyjából tíz százalékkal kevesebb pénz jutna az egyes csapatoknak. Andretti szerint azonban ez nem lehet probléma, pláne, hogy a Red Bull kecsegteti a Concorde-szerződés 2025-ös lejárását követő kiszállását (az AlphaTaurival együtt) a sportágból, ami miatt akkor mindössze nyolc csapat maradna.

– zárta mondandóját Andretti.

Mindent egy helyen az Eb-ről