Az idei szabályváltozások egyik következménye volt a pattogás jelensége, amely különösen a szezon elején okozott problémákat, elsősorban a nyolcszoros konstruktőri címvédő Mercedesnél. A panaszáradat után a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) úgy határozott, hogy új technikai direktívát vezet be a padlólemezekkel kapcsolatban, amire előzetesen a Red Bull azt hitte, egyértelműen a Mercedesnek fog kedvezni. A Belga Nagydíj alapján ez nem feltétlenül van így, a fölényes kettős győzelem után pedig a Red Bull csapatfőnöke nem tudta kihagyni, hogy odaszúrjon a Mercedes első emberének.
Elsősorban Totónak tartozom köszönettel, amiért kitartottak a szabályváltoztatások mellett.
Komolyra fordítva a szót, úgy gondolom, hogy ez a pálya a mi erősségeinkre játszott. A legtöbben sokat dolgoztak és nagy elvárást támasztottak ezzel a technikai irányelvvel kapcsolatban, szóval talán jobban fáj másoknak, mint nekünk, hiszen mi nem igazán változtattunk az autó kezelésén – nyilatkozta Horner a futam után a helyszínen dolgozó újságíróknak. – Nagyon hatékony autónk van és nagyon jó beállításokat találtunk, Max [Verstappen] pedig már az első szabadedzés legelső körétől kezdve fenomenális formát mutatott."
Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója a futamértékelésében szintén kitért egy mondattal arra, hogy megköszönje Wolffnak a szabályváltoztatás kikényszerítését.
„Az a filozófiánk, hogy fejlődjünk, de a padlólemezen nem igazán fogunk változtatni még a következő szezonra sem. Toto új irányelvei miatt azonban talán kell valamit módosítani rajta – mondta Marko, majd gúnyos hangnemre váltott. – Látszott, hogy nagyon jól dolgoztak ezen a hétvégén!
Köszönjük neki. Úgy tűnik, a Mercedes még jobban visszaesett!"