10 perc sem telt el a 17 fokos hűvösben kezdődött szabadedzésen, amikor Carlos Sainz Ferrarija állt meg a pályán, ezért piros zászlóval szakították félbe a szabadedzést.
A hosszú mentés kezdett gyanússá válni és később a felvételeken lehetett látni és hallani, hogy Sainz autója egy óriási csattanás után állt meg, és korábban is sok autó padlólemeze szikrázott. Kiderült, hogy a pálya hibája miatt történt a félreállás, a bukkanás után Sainz autója egész egyszerűen leállt, és végül le is fújták a gyakorlást, kevesebb, mint 30 perc elteltével.
Egyelőre az az információ, hogy javítják a pályát, ugyanis egy nem megfelelően rögzített csatornafedél okozott problémát.
Később az is kiderült, hogy Sainz már sárga zászló alatt közlekedett, azaz minden bizonnyal már hamarabb kilazulhatott a fedél, amire figyelmeztettek a pályabírók, de hiába, Sainz pont áthajtott rajta. Azt még nem tudni, mekkora kár keletkezett a Ferrariban, de az Lpine már jelezte, hogy Esteban Ocon autóján cserélni kell bizonyos elemeket a csatornafedél okozta sérülések miatt.
A programban a második szabadedzés magyar idő szerint 9.00 órakor kezdődik, akkor újabb élő közvetítéssel jelentkezünk majd és frissítjük a cikkünket, ha van újabb információ.
Azt egyelőre nem tudjuk, hogy a gyakorlatilag így teljesen kimaradt szabadedzés idejével mi történik majd, nem kizárt, hogy a második szabadedzés így jóval hosszabb lesz majd.
FRISSÍTÉS: az FIA vizsgálata szerint egészen pontosan egy aknafedél körüli betonkeret sérül meg, ez okozta a problémát. A feladat az, hogy az összes ilyen fedelet megvizsgálják, és amennyiben ez okoz változást a tervezett programban, akkor azt később közlik majd.
Az élő közvetítésünket ITT olvashatja.
A kevés mért kör eredményeit mutatjuk: