Társoldalunk:

A magyar szurkolók nem huligánok - a drukkerek nem akarnak szurkolói kártyát

2011.02.28. 14:12

A drukkerek szerint nincs szükség a szurkolói kártyák bevezetésére, hangzott el a Magyar Labdarúgás Fórumán. Őri Márk, a Videoton FC egyik szurkolói csoportjának vezetője azt mondta, a honi médiában aránytalanul jelenik meg a futballhuliganizmus és a drukkerek által elkövetett vandalizmus.

"Készítettem egy statisztikát, amely szerint az elmúlt hét évben, 1680 lejátszott mérkőzés során mindössze hat komolyabb rendzavarás történt, ez nem azt mutatja, hogy a magyar szurkolók huligánok lennének" - fogalmazott Őri.

A Red Blue Devils vezetője szerint a magyar stadionok biztonságosak, az infrastruktúrájuk azonban hiányos, nem megfelelően szolgálják ki a közönséget.

"A mi véleményünk az, hogy az ultrák nem bűnözők, a fokozott rendőri jelenlét csak akkor indokolt, ha a két futballcsapat drukkerei komoly rivalizálásban állnak egymással - mondta Őri. - Egyéb esetekben szerintünk felesleges a túlzott biztosításra költeni az adófizetők pénzét."

A székesfehérvári vezérszurkoló szerint a szurkolói kártya bevezetésére nincs szükség, az ehhez szükséges adminisztrációt ugyanis a drukkerek többsége "felesleges nyűgnek" tartja, így várhatóan kevesebb néző lesz a pályákon.

"Többek között a sokszor, sok helyen példának hozott Angliában sincs szurkolói kártya, szerintünk Magyarországon is más megoldást kell találni - mondta Őri. - Szeretnénk, ha a magyar szövetség partnernek tekintene minket, és meghallgatná a véleményünket."

Kósa: a helyi labdarúgás identitásteremtő

Az önkormányzatoknak mindenhol nagy figyelmet kell fordítaniuk a helyi labdarúgásra a sportág identitásteremtő hatása miatt - jelentette ki Kósa Lajos, Debrecen polgármestere.

"Mi 1999-ben abban állapodtunk meg, hogy a debreceni futballcsapatot pénzügyileg stabil alapokra helyezzük, és azt tűztük ki célként, hogy olyan gárdát alakítunk ki, amelyet szeretni lehet, és amely nemcsak viszi, hanem hozza is a pénzt" - fogalmazott a Fidesz ügyvezető alelnöke.

Kósa elmondta, a hajdúsági városban kiemelten kezelik a saját nevelésű játékosokat, új alapokra helyezték az utánpótlás-nevelést, és ebben a klub, az önkormányzat és a helyi egyetem is szerepet vállal.

"Kialakítottuk azt a rendszert, amelyben a futballistákat tanulmányi ösztöndíjakkal is segítjük, a játékosok részéről pedig van is erre igény" - mondta a debreceni polgármester.

Kósa minden polgármesternek azt tanácsolja, fordítson nagy figyelmet a helyi futballklubra, mert a labdarúgásnak "óriási társadalmi, közösségi és identitásteremtő ereje van", ráadásul a reklámereje is hatalmas, mert a településekhez köthető sportsikerek jobban megmaradnak az emberek fejében, mint az egyéb turisztikai témájú hirdetések.

A Debrecen az elmúlt hat évben öt bajnoki címet nyert, és bejutott a Bajnokok Ligája csoportkörébe is.

A Sport TV díjazná a leginkább családbarát klubot

A Sport Televízió kiemelten kezelné a jövőben azt a magyar NB I-es futballklubot, amely a leginkább családbarát stadiont tudja biztosítani a szurkolók számára a tavaszi idényben.

Mindezt Málnay B. Levente, a Chello Central Europe vezérigazgatója mondta hétfőn, a Magyar Labdarúgás Fórumának Sport és üzlet szekciójában. Hozzátette, ez azt jelenti, hogy a következő idényben a leginkább családbarát stadionnal rendelkező egyesület összes hazai mérkőzését közvetítené a Sport TV.

"Ezenfelül felajánljuk, hogy a magyar szövetséggel egyeztetve ennek a csapatnak a stadionjában kerül sor a Magyar Kupa és a Szuperkupa döntőjére, valamint a csatornán egy hosszabb, terjedelmesebb anyagban mutatjuk majd be a klubot" - fogalmazott Málnay.

A vezérigazgató előadásában azt mondta, a televízióknak mindig meg kell találniuk egy-egy témával kapcsolatban az érdekességet, a "sztorit", reklámértéket kell produkálniuk, amellyel hosszú távon közvetetten a labdarúgásba is anyagi forrás áramlik.

Schulek Csaba, az MTV sportfőszerkesztője beszédében elmondta, a közszolgálati televíziók számára túlságosan drágák a közvetítési jogdíjak, amelyekből az Európai Labdarúgó-szövetség (UEFA) körülbelül egymilliárd, a nemzetközi szövetség (FIFA) pedig nagyjából 1,5 milliárd eurót keres.

Riskó Géza, a Duna Televízió sportszerkesztőségének vezetője ehhez kapcsolódva úgy fogalmazott, a közszolgálati média jelenleg is zajló átszervezése hatalmas lehetőség az MTV és a Duna Tv, illetve a magyar futball számára is.

"Rátérve a média szerepére, el kell mondanom, véleményem szerint a médiának az a feladata, hogy kritikusan, de előremutatóan foglalkozzon a sportággal, és ha minőség lesz a pályán, a szakvezetésben és a stadionokban, akkor a médiában is minőségi anyagok jelennek majd meg" - mondta Riskó.