Spanyolország
ÉLŐ
Horvátország

Így meztelenkedtek a legdögösebb magyar bombázók a kommunizmus reklámjaiban - fotók

Vágólapra másolva!
A nők szerepeltetésével készülő reklámok aranykorát Magyarországon a rendszerváltás utáni évtized, az 1990-es évek hozta el, de az, hogy vonzó megjelenésű, nem alul öltözött nőkkel akartak eladni a cégek, gyakorlatilag mindent, sokkal korábban kezdődött. Képes összeállítást készítettünk a kommunista időszak furcsa reklámozási, vagyis inkább reprezentációs megoldásáról, a kártyanaptárakról.
Vágólapra másolva!

Bútorok, elektronikai berendezések, totó-lottó: csak néhány azok közül a termékcsoportok közül, melyeket a rendszerváltás előtti hazug korszak alkonyán ruhát alig viselő, vagy egyenesen ruhátlan nőkkel reklámoztak Magyarországon. 

A hagyományos hirdetések mellett sajátos hirdetési formát képviseletek a kártyanaptárak, melyek ugyanúgy a reklám kategóriájába estek, és amelyek aranykora a 80-as évekre tehető.

Ekkoriban – írja a Toretro blog –, egészen pontosan 1981-ben, a Játékkártya Nyomda már 400 különböző kártyanaptár legyártására bírt megrendeléssel.

S bár az 5000 darabnál nagyobb példányszám előállítása még tanácsi jóváhagyáshoz volt kötve, a kártyanaptárak – és ezen belül különösen az erotikus kártyanaptárak – elterjedésének semmi nem állt az útjába.

Az erotikus kártyanaptárak történetét több munka feldolgozta. Egyes szerzők szerint a nők ábrázolása a késői kádárizmus korára fokozatosan a szépség és a csábító szerető fogalmi kettőse köré tolódott el a korábbi látszólagos prüdériától. Alig öltözött, vagy épp ruhátlan, vonzó modellek sokaságát felvonultató, a reklám műfajába illeszkedő kis kártyák árasztották el ekkoriban az országot.

Lapozzon a következő oldalra, ott kezdődik az izgalmas képválogatás!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!

Mindent egy helyen az Eb-ről