Ferrari 575M Maranello

Vágólapra másolva!
Tizenkét henger negyvennyolc szeleppel 65 fokos V alakban. Sportos, kissé agresszív, de minden sallangtól mentes.
Vágólapra másolva!

A legújabb sorozatban gyártott Ferrari sem jelent meg kevesebb pompával, finomsággal, mint eddig gyártott "kollégái". A gyárudvari 5 méter átmérőjű szélcsatornát igaz nem csak ennek a modellnek a kedvéért hozta létre a neves múltú cég, mégis a formán, a megjelenésen komoly nyomot hagyott. Az aerodinamikai teszt itt, ellentétben hagyományos autóknál trendinek nevezhető kissé szögletesebb megjelenéssel, inkább a motor mélyéből előrobbanó 575 ló leszorítását részesíti előnyben.

A légellenállás-leszorítás eredménye tehát a kicsit puhább érdesebben szólva, puhányabb megjelenés, amelynek ellenkezőjét tapasztalhatjuk, ha a teljesítményt, a motort, a tudást vesszük górcső alá.

Az 5500 köbcentis "elődmotort" minden elemében felülmúlta az 5750-es utód. A térfogatnövelés következménye a teljesítmény és a nyomaték elszabadulása, amit az első opcionálisan akár tizenkilenc colos kerekek próbálnak az útba préselni. A teljesítmény és nyomaték 7250-es és 5250-es fordulatos csúcsa azt jelenti hogy ismét egy jól pörgő motor került ki a nagymúltú gyár mérnökeinek keze alól.

Forrás: PLAYBOY

Technikai paraméterek:
Hossz:4550 mm
Szélesség:1935 mm
Magasság:1277 mm
Tömeg:1730 kg
Tank kapacitás:105 liter
Gumik
Első: 255/40 ZR 18
Hátsó: 295/35 ZR 18
Féktárcsák
Első: 330x32 mm
Hátsó: 310x28
Motor:5748 cm3 (V12/65f)
Max. teljesítmény:379kW(515LE) 7250 ford/perc
Max. nyomaték:588,6 Nm 5250 ford/perc
Végsebesség:325 km/h
Gyorsulás:
0-100 km/h 4,2 mp
0-400 m 12,25 mp
0-1000 m 21,9 mp

További cikkek a szeptemberi Playboyból:
Rosszkislány Angliából
Playmate - Kriszta, a nőiesen tökéletes
Diáklányok 1998-2002
Ken Follett - A bestsellerkirály