Az európai listavezető Portugáliában egy átlagember tányérjára 55,3 kg hal kerül évente, és az európai átlag is 22 kg felett van. Magyarországon ez a szám 6,18 kg, ami rendkívül kevés, ezért óriás akváriummal és finom falatokkal népszerűsítették a halat a FEHOVA kiállításon.
A „Kapj rá!" konyhában minden nap kétszer készítettek ízletes falatokat: az érdeklődők többek között megkóstolhatták a busavagdaltat zöldfűszeres mártogatóssal és a bajor káposztával töltött pisztrángot is. A stand mellett felállított húszezer literes óriás akvárium segítségével pedig megismerhették, milyen sok érdekes halfaj él Magyarországon.
A magyar hal minősége nagyon jó, amit az is bizonyít, hogy a tavalyi Bocuse d'Or döntőjén magyar kecsegét készítettek. A szeptemberi OMÉK után az érdeklődők a FEHOVA-n ismét megtekinthették a magyar halfajtákat – közöttük a kecsegét is – bemutató, óriás akváriumot
– emelte ki Végváriné Henter Lilla, az Agrármarketing Centrum Nonprofit Kft. szóvivője. Azonban azt is hozzátette, hogy a magyar lakosság az európai átlaghoz képest nagyon kevés halat eszik:
a mai éves halfogyasztási adat nem éri el
az 1900-as évek elején jellemző havi halfogyasztási adatot.
Lévai Ferenc, Magyar Akvakultúra és Halászati Szakmaközi Szervezet (MA-HAL) elnökségi tag szerint fontos, hogy a halászok és horgászok között is népszerűsítsék a halfogyasztást.
Ők azok, akik a családdal, gyerekekkel, fiatalokkal is meg tudják kedveltetni a halételeket. Így a horgászat nemcsak élmény, zsákmányszerzés, hanem egy élettanilag is fontos élelmiszer forrása, aminek a feldolgozásához, elkészítéséhez nyújt segítséget a „Kapj rá!" program.
Lévai Ferenc még azt is hozzátette, hogy a FAO adatai alapján Magyarország a harmadik legnagyobb pontytermelő Európában (2015. évben évi 15.000 tonna), ám vezető helyen áll az afrikai harcsa termelésében is.
2018. január 1-től 5%-ra csökkent az élőhal és a halhús áfakulcsa, így egyes halboltokban csökkentek az árak.
A Miniszterelnökség Agrár-vidékfejlesztési Programokért Felelős Helyettes Államtitkársága az Agrármarketing Centrum Nonprofit Kft. közreműködésével önálló standdal vett részt a FEHOVA (Fegyver, Horgászat, Vadászat) Szakkiállításon, hogy népszerűsítsék a halfogyasztást. A tervek szerint a „Kapj rá!" kampánnyal legközelebb a FitBalance Arénán, a Baba-mama expón, a Sziget Fesztiválon és a Balaton Soundon találkozhatnak az érdeklődök.