Maradt a hűtőben némi fagyasztott erdei gyümölcs? Így használjuk fel!

bogyós erdei gyümölcsök fagyasztotts Mélyhűtött ételek, amiket mindig tarts otthon
Vágólapra másolva!
Bár kétségtelen, hogy a friss gyümölcsnek nincsen párja, azért van az úgy, hogy beérjük a fagyasztott verzióval. Szerencsére a legtöbb esetben így is bejuttatjuk a szervezetünkbe a sok-sok vitamint és antioxidánst, és nem elhanyagolható tényező, hogy a pénztárcánkat is kíméljük – hívja fel a figyelmet a Mindmegette.
Vágólapra másolva!

Legyen szó a nyáron eltett saját gyümölcsről vagy a boltban készen kapható keverékről, az erdei gyümölcs mixet igazán sokoldalúan vethetjük be sütés-főzéskor.

A kiemelkedő gasztronómiai portál szerint a következő lehetőségeket érdemes kipróbálni:

  1. Morzsasüti
    Egy hőálló tálban rendezzük el a gyümölcsöket, majd szórjunk rá zabpehelyből, barna cukorból, vajból és darált mandulából alkotott keveréket. Süssük a 180 fokos sütőben addig, míg a morzsa aranybarna lesz a tetején, és élvezzük egy adag vaníliafagylalttal.
  2. A reggeli része
    Tegyünk úgy 35-40 gramm felengedett bogyós gyümölcsöt a zabkásánkba, spékeljük meg egy kis görög joghurttal és mézzel – kész is az isteni és tápláló reggeli.
  3. Palacsintatészta
    Ráérős reggeleken vagy egy finom desszerthez keverjünk egy adag amerikaipalacsinta-tésztát.

    Amikor a palacsinta egyik oldala már majdnem teljesen megsült, szórjunk rá pár szem gyümölcsöt, várjunk egy kicsit, és csak azután fordítsuk meg.

    Végül süssük készre a másik felét is. A juharszirupot el ne felejtsük!

  4. Muffin
    A jól bevált muffinalaptésztánkat könnyedén feldobhatjuk egy kis gyümölccsel, sőt, bátran kísérletezzünk az ízekkel. A málnához például passzol a fehér csokoládé és a pisztácia, az áfonyához pedig adhatunk banánt vagy mandulát.
    A jól bevált muffinalaptésztánkat könnyedén feldobhatjuk egy kis gyümölccsel. Forrás: Shutterstock
  5. „Csak úgy, franciásan!"
    Fagyasztott gyümölcsből mennyei coulis, azaz gyümölcsszósz készülhet. Hagyjuk felengedni a gyümölcsöt, szórjuk meg egy kis cukorral, majd pürésítsük egy botmixerrel. Vagy a gyorsabb verzió: melegítsük fel a gyümölcsöket egy lábasban egy kevés cukorral és keményítővel. Bármilyen sütit feldobhatunk vele, például a tápókapudingot.
  6. Smoothie
    Talán ez az egyik legkézenfekvőbb felhasználási mód. Banánnal, almával, esetleg spenóttal, zellerrel kombinálhatjuk, és adhatunk hozzá némi zabpelyhet is az extra energiáért. Öntsük fel tejjel vagy a kedvenc növényi italunkkal, turmixoljuk össze, és kész is az egészséges smoothie.
    Smoothie az egészséges reggelekért Forrás: Shutterstock
  7. Csokis süti
    Keverjünk a kedvenc csokis piskótánk vagy brownie-nk tésztájába egy nagy adag erdei gyümölcsöt. Ennek köszönhetően nemcsak szaftosabb és puhább lesz a tésztája, de egy kis Fekete-erdő tortás ízvilágot is adunk neki.
  8. Almás rétes, vagy pite
    A klasszikus almás sütiket is szuperül feldobhatjuk egy adag bogyós gyümölccsel. Egyszerűen csak keverjük a töltelékhez, és a szokott módon süssük meg a desszertet.
  9. Hideg frissítő
    Fagylaltot vagy sorbetet is készíthetünk. A gyümölcsöket turmixolhatjuk, de egészben is hagyhatjuk, keverhetjük joghurttal, tejszínnel, vagy csak vízzel. Édesíthetjük cukorral és mézzel. A lényeg, hogy mindent keverjünk össze, és tegyük a mélyhűtőbe néhány órára. Azután kanalazhatjuk a hűsítő finomságot.
    Házi fagylalt Forrás: Shutterstock
  10. Banánkenyér
    A banánkenyér egy szuper finom, egészséges nassolnivaló lehet, és ha éppen nem csokoládéval vagy magvakkal szeretnénk felturbózni, akkor keverjünk a tésztába bogyós gyümölcsöt. Puha és szaftos lesz a tészta tőle, de ügyeljünk rá, hogy óvatosan keverjük össze, mert a gyümölcsöt könnyen szétnyomhatjuk.