Szlovénia
15:002024. június 20.
Szerbia
Dánia
18:002024. június 20.
Anglia

Teljes értékű fehérjeforrások, melyekkel nagyszerűen helyettesíthető a hús

ÉtelekMásnaposságEllen, ételek, gyűjtés, másnaposság
kaukázusi kefír
Fotó: Esin Deniz
Vágólapra másolva!
Szinte mindenkinek a csirkemell, esetleg a marhahús jut eszébe, ha természetes fehérjeforrásokról van szó, azonban vannak olyan egyéb növényi és állati eredetű élelmiszerek, melyek szintén rengeteg fehérjét tartalmaznak, mégis méltatlanul mellőzöttek a húsokhoz képest. Pedig jóval változatosabb, fenntarthatóbb és pénztárcabarátabb étrendet tudnánk összeállítani, ha időnként beiktatnánk őket az étrendbe, akár a húsok helyett is. Mutatjuk, melyek ezek az ételek.
Vágólapra másolva!

Tojás

Bár egy időben megosztó ételnek számított, mert úgy gondolták, rossz hatással van a koleszterinszintre, ma már idejétmúlt ez a nézet, sőt, a tojás 

valóságos szuperélelmiszernek számít, ami tele van vitaminokkal, ásványi anyagokkal és persze fehérjével. Nem véletlen, hogy a sportolók többsége előszeretettel fogyasztja. Napi 2-3 darabot is megehetünk belőle

anélkül, hogy káros következményekkel járna. Rendkívül sokoldalú, praktikus étel, főtt tojásként magunkkal vihetjük, rakhatjuk salátába, főzelékre feltétnek, rántottaként friss zöldségekkel, esetleg gombával, sajttal vagy túróval pedig tartalmas vacsorát vagy reggelit kreálhatunk belőle. Ám legalább ilyen finom tükörtojás és omlett formájában is, nem beszélve az olasz tojáslepényről, a fritattáról.

fehér és barna tojás, fehérésbarnatojás
Fotó: picture alliance via Getty Images/Fernando Gutierrez-Juarez

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!

Mindent egy helyen az Eb-ről