Hat mag, amelyeket rendszeresen érdemes enni.

Forrás: Getty Images/iStockphoto/Handmadepictures
1/6
A napraforgómag E-vitaminban, rézben és folsavban bővelkedik. Nyugtatja az agyat, energiát ad, javíthatja az immunrendszer működését. Megszórhatjuk vele a salátákat, de ehetjük önmagában is.Forrás: Getty Images/iStockphoto/Handmadepictures
Forrás: Shutterstock
2/6
A chiamag Omega-3 zsírsavat, kalciumot, fehérjét, antioxidánsokat és számos vitamint tartalmaz. Jó méregtelenítő, szabályozza a koleszterinszintet, megvédi az ereket, a szívet, a benne lévő rostok miatt pedig javítja az emésztést is. Fogyaszthatjuk granolára szórva, joghurtba téve, de készíthetünk belőle pudingot is.Forrás: Shutterstock
Forrás: Shutterstock
3/6
A szezámmag szintén kiváló fehérje-, cink-, vas-, magnézium- és kalciumforrás. Szabályozza a vérnyomást, segíti az emésztést, széppé varázsolja a bőrt és védi a szívet. Szintén finom vele a pogácsa, a sajtroló, de akár salátára is szórhatjuk.Forrás: Shutterstock
Forrás: Science Photo Library/JON STOKES/SCIENCE PHOTO LIBRARY/Jon Stokes
4/6
A tökmag hasonlóan kiváló alapanyaga a salátáknak, de magában is fogyaszthatjuk. Omega-3 zsírsavban, fehérjében és antioxidánsokban gazdag. Segíti az immunrendszer működését.Forrás: Science Photo Library/JON STOKES/SCIENCE PHOTO LIBRARY/Jon Stokes
Forrás: Shutterstock
5/6
A lenmag kiválóan megállja a helyét egy zabpehelyben, turmixban vagy egy salátán is. Gazdag antioxidánsokban, rostban, vitaminokban és ásványi anyagokban. Igazi szuperétel. Csökkenti a cukorbetegség és a szívproblémák kialakulásának kockázatát.Forrás: Shutterstock
Forrás: Shutterstock
6/6
A köménymag nagy mennyiségben tartalmaz vasat, rezet, káliumot, szelént, cinket, kalciumot, magnéziumot, illetve A-, B-, E- és E-vitamint. Jótékony hatással van az emésztésre és a megfázásra is. Megszórhatjuk vele a szendvicsünket vagy a pogácsákat, de őrölve is fogyaszthatjuk.Forrás: Shutterstock