A StatMarket piackutató cég évente kétszer kiadott jelentése szerint az AOL Time Warner hiába próbálkozott a Mozilla technológián alapuló új Netscape böngésző megjelentetésével, folyamatosan veszít piaci részesedéséből. A Netscape egy évvel ezelőtt még a böngészőpiac 13 százalékával rendelkezett, idén márciusban az Internet Explorer 6 növekvő népszerűsége nyomán azonban már csak az internetezők 7 százaléka használta, napjaninkban pedig mindössze 3,4 százalékos részesedéssel rendelkezik.
Ezzel szemben a rivális Microsoft böngészője immáron a piac 96 százalékát tudhatja magáénak, míg egy évvel korábban 87 százalékos piaci részesedéssel bírt. Geoff Johnston, a StatMarket marketingért felelős alelnöke úgy véli, ha a Netscape záros időn belül nem kapja össze magát, könnyedén a piac azon 1-2 százalékos szegmensében találhatja magát, amelyben jelenleg az Opera és a Mozilla harcol a felhasználók 1-2 százalékáért.
Az AOL Time Warner egyébként augusztus 29-én, azaz a mai napon jelenteti meg Netscape böngészőjének újdonságokat kínáló, 7.0-s verziójának végleges változatát.