Hazai felmérés a vállalati portálokról <BR/>

Vágólapra másolva!
A magyarországi vállalatok több mint 70%-a üzemeltet webhelyet saját maga vagy ISP-n keresztül. Az informatikai vezetők szerint egy "jó" portál kialakítása 3-6 hónapba telik - derül ki a Fujitsu Services felméréséből.
Vágólapra másolva!

A Fujitsu Services a magyarországi portál-technológia helyzetéről készített felmérést idén áprilisban. A beérkezett kérdőívek többségét (60%) üzleti, illetve informatikai döntéshozó töltötte ki, és a megkérdezettek valamivel több mint negyede informatikai döntést befolyásoló kategóriába sorolta magát. A válaszokból kiderült, hogy egy portál bevezetésekor sokkal inkább (80%-ban) standard, és nem saját fejlesztésű terméket részesítenek előnyben. Hogyan pontosan kik is hasznosítanának egy nagyvállalati portált? A felmérés szerint a kutatás-fejlesztő, az értékesítő és a szakmai-támogató csapat. Ami az elvárt funckiókat illeti, a felmérést készítők két kategóriát vizsgáltak: a közösségit és a személyest. A közösségi funkciók közül a válaszadók 45%-a a közös dokumentumtárra és 37% a projektmenedzsmentre helyezi a hangsúlyt. A személyes funkciók esetében 55%-ban a személyre szabható felületet és 26%-ban a levelezési funkciót tartják fontosnak.