NHL 2004

Tovább folytatódik az Electronic Arts sportjáték-sorozatainak egyik legsikeresebb szériája, az Észak-Amerikai jéghoki bajnokságot felelevenítő NHL 2004-gyel, melyben a fejlesztőknek ismét sikerült feljebb srófolniuk a mércét.

Képek


Forrás: ORIGO
Forrás: ORIGO
Forrás: ORIGO
Forrás: ORIGO
Forrás: ORIGO
Forrás: ORIGO
Forrás: ORIGO
Forrás: ORIGO
Forrás: ORIGO
Az EA Sportsorozatai közül kétségtelenül az NHL szériát érte leggyakrabban az a vád, hogy a realisztikusság a játszhatóság rovására ment, és kétségtelen akadtak olyan epizódok, melyekben közel lehetetlen feladatnak bizonyult gólt ütni. A tavalyi játék viszont remekül példázta, hogy mégis lehet nagyon valósághű, és egyben játszható hoki szimulációt is kreálni. Ami a legújabb, 2004-es változatot illeti, a fejlesztők megpróbálták még jobban visszaadni a mérkőzések valóságos hangulatát, ami sikerült is nekik. Az más kérdés, hogy ez mennyire ment a játszhatóság rovására ebben az esetben.

Kezdjük hátulról, vagyis nézzük meg elsőként a kapusok viselkedését. Ugye mindenki emlékszik, hogy hovatartozástól függően hogyan kaptunk a szívünkhöz, vagy hogy vigyorodtunk el kárörvendően, mikor a New Jersey - Anaheim mérkőzéssorozat egyik összecsapásán az amúgy zseniális Martin Brodeur úgy bevédett egy palánkról visszapattanó korongot, mint egy lánycsapat megszeppent hálóőre. Nos, nem kizárt, hogy ilyen, és ehhez hasonló jelenetekkel az NHL 2004-ben is találkozhatunk, mivel a kapuvédők most már nemcsak védőgépek lesznek, hanem hibázásra is képes személyek.

Lépjünk előbbre, vagyis vegyük most górcső alá a mezőnyjátékosokat. Itt jön elő igazából a korábban felvetett realizmus kontra irányíthatóság kérdés, és sajnos a 2004-es epizód ezen a téren visszalép az előző epizód mögé. Nehézségi fokozatok ugyan vannak, csak az a probléma, hogy a legkönnyebb idővel tényleg túl könnyűvé válik, és akár az Atlantával is könnyen elintézhetjük a Devilst. Ami a többi fokozatot illeti, hiányoznak az átmenetek. Ha nem a legkönnyebb kihívási szintet választjuk, ahol elegendő az alapvető lövés, passz, játékos csere gombokat használni, máris szükség van a sikerhez a fél billentyűzetre. Az ellenfelek ugyanis tényleg mindent bevetnek, és ha sikeresen akarjuk bevenni kapujukat, különleges cselek, korongátvételek, sőt, szabálytalanságok bevetésére lesz szükségünk.

Megszokhattuk, hogy a grafika területén évről évre fejődnek valamennyit az EA sportjátékai, és ez nincs másként az NHL 2004 esetében, noha a korábbi rész is igen kiválóra sikeredett, amit igencsak nehéz feladat volt felülmúlni. A legszembetűnőbben a közönség változott, természetesen javára. Már a 2003-mas epizódban is elbúcsúzhattunk a kétdimenziós figuráktól, az új részben pedig még változatosabb figurákkal találkozhatunk a stadionokban, akik még változatosabban fejezik ki tetszésüket, vagy bosszúságukat.

A programban összesen száz csapatot vezethetünk győzelemre, ami ugye több, mint háromszorosan az NHL-ben szereplő együtteseknek, így a sorozatot lassan át lehetne keresztelni International Hockeyre, vagy valami hasonlóra. A harminc NHL gárda mellett helyet kapott húsz nemzeti válogatott, negyven európai élcsapat, és tíz történelmi sztárokból álló gárda is.

A sorozat elemeit többször érte az a vád is, hogy kissé túl konzolos a játék, vagyis nincs benne igazán menedzselési lehetőség. Ez immár a múlté, mivel az NHL 2004-ben helyet kapott a dynasty játékmód, melyben nemcsak azt határozhatjuk meg, hogy ki játsszon az adott mérkőzéseken, hanem mi dönthetjük el, hogy kinek mennyi fizetést adunk, kit draftolunk, kit küldünk le a farmcsapatba, mikor tartunk edzőmérkőzéseket, de még a belépők áráról is dönthetünk.

A végső mérleg megvonásánál kissé nehéz dolgunk van az NHL esetében, mert egyfelől kétségtelen akadnak érdemleges változtatások, mint például a karrieres játékmód, viszont ismét visszaesett a sorozat sok korábbi rész gyermekbetegségébe, a túl nehéz irányításba. Ennek ellenére minden hoki rajongónak melegen ajánlott, aki pedig túl nehéznek találja, vegye elő ismét a tavalyi részt gyakorlásul.

Rendszerkövetelmény:

Processzor P3 700
RAM 128 Mbyte RAM
VGA 32 MB VRAM
DirectX verzió Directx 8.1


Előző
  • 1
  • 2
Következő