Fellebbentette a fátylat az Epic a legújabb generációs grafikus motorok első képviselőjéről, az Unreal Engine 3-ról. A motor használatával minden eddiginél élethűbb fény- és árnyékhatások érhetőek el, sosem látott részletességű textúrák kerülhetnek a felületekre, melyek mellett még a motor használata sem túl bonyolult.

Ki emlékszik már arra az időszakra, mikor a számítógépes játékok vagy csak szöveges felülettel rendelkeztek, vagy a grafika kimerült néhány ugráló, színes, öklömnyi képpontban? Meglehetősen nagyot változott a világ, pedig az említett "őskor" nem is volt annyira régen. A modern programok tartalmukban időnként nem érik el a nagy elődök minőségét, de ezeket a hiányosságokat a fejlesztők egyre impozánsabb grafikával próbálják ellensúlyozni, melyekért olyan motorok felelősek, mint a Game Developer's Conference-en bemutatott Unreal Engine 3. Az új generációs motorok zászlóvivőjeként aposztrofált engine használatával - állítólag nem lesz bonyolultabb a korábbi motoroknál - a grafikusok mindent meghaladó részletességgel adhatják vissza fantáziájuk szüleményeit. A HDR Lighting technológiának hála, az árnyékok pontosabban követik forrásukat, és az árnyékot vető objektumtól távolodva fokozatosan homályosodnak el. A motor használatával nemcsak a tárgyakat és lényeket felépítő poligonok száma, hanem a rájuk feszített textúrák részletessége is ugrásszerűen emelkedett. A motor meghajtásához persze kisebb erőmű is kell, úgyhogy elkezdhetünk gyűjteni a perselyben egy új gépre.