A tévék piacára hatol a szélessávú internet

Egy friss felmérés szerint az otthoni szélessávú interneteléréssel rendelkezők kevesebb időt töltenek tévénézéssel. - A televíziós társaságoknak a jövőben új terepen is ki kell próbálniuk magukat - vélik az elemzés készítői.

A Strategy Analytics brit piackutató cég felmérése során a megkérdezett európaiak 56 százaléka nyilatkozott úgy, hogy kevesebb időt tölt a televíziója előtt, mióta szélessávú internet-előfizetést vásárolt. - Bár a tévé továbbra is az otthoni szórakoztatás egyik sarokköve marad, az internetezés mindenképpen érezhető hatást gyakorol a nézettségre - vélekedik David Mercer, a társaság vezető elemzője.

A szakértő szerint a televíziós társaságoknak mindenképpen fel kell használniuk az internetet mint médiumot arra, hogy közönségüket elérjék. Hozzáteszi: erre nem szükségszerűen a műsorok webre helyezése, hanem inkább az újszerű, interaktív online tartalmak fejlesztése a megfelelő módszer. 

Mercer mintaadónak a Discovery Networks módszerét említette: a többek közt a Discovery Channelt és az Animal Planetet is működtető társaság nem csak információkkal teli, interaktív portálokat működtet, de külön online tartalmat szolgáltat a szélessávú internetezők számára.

KAPCSOLÓDÓ CIKK