Sokáig tanulmányozták a Digital Extremes szakemberei az Unreal Tournament sorozatot, míg arra a meggyőződésre jutottak, hogy az új részek sikere többek közt a könnyen kezelhető szerkesztőnek köszönhető. Ezen felbuzdulva úgy határoztak, hogy saját akcióprogramjukat, a Pariah-t is felruházzák egy hasonló editorral, melyet csak MAP, vagyis készíts és játssz szerkesztőnek neveztek el. A szerkesztő célja, hogy csupán néhány kattintással készíthessünk pályákat a többjátékos módhoz, de ez az egyszerűség ne szorítsa nem kívánt korlátok közé a felhasználót. Ennek megfelelően könnyen elsajátíthatjuk, hogy miként módosítsuk a pályák felszínét, az objektumok elhelyezkedését és a rájuk feszített textúrákat, megismerkedhetünk a fényviszonyok és egyéb környezeti feltételek változtatásának módjával, és arról is dönthetünk, hogy az egyes játékosok hol bukkanjanak fel az általunk megálmodott pályán.