A Google ellen szövetkezik a Yahoo és az IBM

Vágólapra másolva!
A két cég a vállalati keresőszolgáltatások terén próbálja meg lenyomni a piacvezetőt egy ingyenes újdonsággal.
Vágólapra másolva!

A Yahoo és az IBM közös keresőszolgáltatást indít cégek számára, amivel a Google hasonló szolgáltatásával kívánnak versenybe szállni - adta hírül az AP hírügynökség. A két cég belső dokumentumokra szabott közös keresője ingyenes lesz, és az IBM OmniFind nevű motorján alapul majd. Ennek találatait a Yahoo webkeresőjének találataival egészítik majd ki.

A Google pénzért kínál hasonló szolgáltatást és a hozzá tartozó keresőszervert, amelynek ára attól függően változik, mennyi dokumentumot tud kezelni. A legolcsóbb változat 2000 dollárba kerül, a legdrágább 30 ezer dollárba, és félmillió dokumentumban keres. A Yahoo és az IBM ingyenes keresője ugyanekkora kapacitást nyújt majd, viszont ingyen.

A Yahoo az egyezség után sem változtat profilján, vagyis elsősorban továbbra is a webkeresésre és a portál-szolgáltatásokra koncentrál. Az IBM-mel kötött egyezség révén viszont tovább tudja népszerűsíteni saját webkereső-szolgáltatását a munkahelyeken is. Bár a Google borsos áron adja saját céges keresőjét, a konkurensek ingyenes szolgáltatása által számára okozott kár valószínűleg csak közvetve érvényesül majd, mivel a vállalat nem szolgáltatásainak értékesítéséből, hanem hirdetési bevételekből szerzi bevételeinek 99 százalékát.