Júliusban vizsgálta a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) a telefon- és internetszolgáltatók előfizetői szerződéseit, és lesújtó tapasztalatokat szerzett. Az akkori figyelmeztetések után mostanávan vizsgálódik a hatóság, hogy jobb lett-e a helyzet.

A hatóság az idei és az elmúlt év vizsgálatai során számos hiányosságot és jelentős jogszerűtlenséget tárt fel a szolgáltatók egyedi előfizetői szerződéseiben. Az NHH ezért felhívta a szolgáltatókat, hogy pótolják a hiányosságokat és szüntessék meg a jogszerűtlen feltételeket. A felhívások végrehajtásának ellenőrzését az NHH megkezdte, és 2008-ban is folytatja. Jövőre egyébként nem csak az előfizetői szerződéseket, de az általános szerződési feltételeket is ellenőrizni kívánja a hatóság.

Takács Péter, a hírközlési fogyasztói jogok képviselője egy mai sajtótájékoztatón elmondta, hogy mielőbb megoldást keres a fogyasztók nagy csoportjait érintő problémák kezelésére, így olyan együttműködési megállapodások aláírását tervezi a szolgáltatókkal, amelyek megoldást
jelenthetnek a garantált sávszélesség, a hűségnyilatkozatok és a hangszerződések ma még fennálló problémáira. Reményei szerint így a közeljövőben a szerződések a mainál átláthatóbbak és a fogyasztók számára könnyebben értelmezhetőek lesznek.

A 2005-ben elindított hatósági információs portál, a Tantusz kapcsán elhangzott: eddig ötmillió alkalommal keresték fel az oldalt, amit a jövőben bővíteni és korszerűsíteni fognak.