A hírügynökség visszahívta tudósítóját a virtuális világból, és a Google is bejelentette, hogy felhagy hasonló próbálkozásaival.

A Reuters kiszáll a Second Life-ból: a hírügynökség bezárja az online 3D-s virtuális világban fenntartott képviseletét. A vállalat még 2006-ban delegált egy tudósítót a Linden Labs által üzemeltetett, valódi játékosok virtuális figuráival benépesített metaverzumba, ahol több cég és ország is képviseletet nyitott.

Az Adam Reuters néven dolgozó Adam Pasick szeptember 30-án adta utolsó tudósítását a Second Life-ból, amelyben több százezer felhasználó fordul meg nap mint nap. A The Register című lap derítette ki, hogy a Reuters feladja a virtuális képviseletet, amit hírügynökség ezt követően meg is erősített, hozzátéve, hogy a Second Life-ról szóló híreket továbbra is leközlik a megfelelő, média illetve technológiai rovatban.

A Lively is bezár

A Reuterst megelőzően a Google is kivonult a virtuális valóságból, ők azonban saját rendszert üzemeltettek erre a célra. Az internetes vállalat Lively néven üzemeltet egy virtuális csevegőszobákból álló szolgáltatást, amely fölött pálcát törtek a múlt héten. A Google ugyanis bejelentette, hogy december végén beszünteti a szolgáltatást.

A Second Life-hoz hasonló online metaverzum, mint a valódi emberek virtuális találkozóhelye, régóta mozgatja a sci-fi írók fantáziáját. A Second Life azonban sok, ott képviseletet nyitó vállalkozás számára nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, mivel népszerűsége messze elmarad a várttól. A szolgáltatásnak hiába van több mint 15 millió regisztrált felhasználója, a regisztrált userek töredéke  használja rendszeresen.

A WoW közben tarol

Az öncélú, szabad bóklászást és csevegést, vagy éppen virtuális építkezést lehetővé tévő 3D-s szolgáltatásokhoz hasonló, de történettel, lefektetett szabályrendszerrel, küldetésekkel és megoldandó feladatokkal is ellátott online szerepjátékok eközben virágzanak. Ezek közül is a legsikeresebb a World of Warcraft, amelynek már több mint tízmillió aktív játékosa van világszerte, és a műfaj mekkájának számító távol-keleti országokban (Hongkong, Kína, Dél-Korea) számos Európában ismeretlen játékot is százezrek játszanak rendszeresen.