A Nike olyan, virtuális valóságra építő reklámot készített cipőjének, amiben Neymar-ként rúghatunk kapura a brazil csapat színeiben. A teljes élmény igazán telefonon jön ki - ha forgatjuk, látjuk, hogy Coutinho véd, a videó végén pedig szinte olyan, mintha mi magunk rúgnánk gólt :
A virtuális valósággal történő reklámozás sokkal hatékonyabb lehet, mint az eddigi eszközök: a filmben olyan, mintha csak a nézőnek örülne a tömeg, mert az új stoplis cipővel Brazíliát bajnoksághoz segítettük. Ez az élmény könnyen a befolyásolhatja az érzelmeinket, mikor legközelebb futballcipőt akarunk választani.
A virtuális valóság médiuma már régóta izgatja a marketingesek fantáziáját - az Elle divatlapnak már volt ehhez is virtuális divatanyaga. Az olyan eszközöknek köszönhetően, mint a Google Cardboard - ami kartondbozból és lencsékből összeállítható - a legtöbb okostelefon képes virtuális sisakká változni.
A Cardboard tömeggyártása a Google szerint 5 dollárba (1400 forintba) kerülne, így nem elképzelhetetlen, hogy lesznek cégek, akik ezt még ingyen is adnák, csak, hogy a vevő az ő reklámfilmjeiken/promójátékjaival töltse az idejét.
A Nike egyik alapítója, Phil Knight, a fenti vallomás megfogalmazója nemrég mondott le cégen belüli pozíciójáról. Knight volt az az ember, aki a Nike kezdeti reklámstratégiáját kidolgozta, és Ő szerződtette le Michael Jordant, miután az Adidas-nak nem kellett az akkor még kezdő kosaras.
Knight távozásának bejelentésére a Nike tőzsdei értéke is megingott, de az új videó jelzi, hogy a cég továbbra is egy lépéssel a versenytársai előtt jár.