Az olcsó kínai telefonok esetében nem szokatlan a reklámok megjelenítése a gyári alkalmazásokban. Ez a gyártóik üzleti modelljéből fakad: a lehető legolcsóbban próbálják eladni a készülékeiket, majd a felületeiken megjelenő hirdetésekből próbálnak profitra szert tenni. A reklámok bosszantóak, de legalább érthető, hogy miért vannak ott.
A nagy márkák esetében viszont senki sem számít arra, hogy egyszer csak reklámok fognak megjelenni a gyári appokban, hiszen a gyártóik elkérik az árukat. Ehhez képest egyre gyűlnek a beszámolók a Samsung Galaxy mobilokkal rendelkezőktől, hogy újabban teljesen elárasztották a hirdetések a készülékeiket, még az olyan abszolút prémium készülékeken is megjelennek, mint a méregdrága Galaxy S20 termékcsalád.
A jelek szerint régiónként eltér, hogy megjelennek-e a reklámok a készülékeken: egyesek soha nem találkoztak még velük, másoknál az időjárásos apptól a Samsung Payen át a zenelejátszóig mindenhol ott vannak.
A beszámolók szerint a hirdetéseket nem lehet lekapcsolni, és csak a telefonok egy része ad lehetőséget a személyre szabásuk letiltására.
Hírünk írásáig a Samsung nem kommentálta a mobilozók haragját kiváltott reklámmutogatást.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!