Addiktívabb mobiljátékokat szeretne az Apple

2020.07.02. 08:07

Exkluzív játékokat kaszált el az irányváltás miatt.

Tavaly szeptemberben az Apple is beszállt a havidíjas játékbérlők piacára az Arcade szolgáltatásával, a havi 1890 forintjukért cserébe az előfizetők 100+ mikrotranzakcióktól és hirdetésektől mentes játékkal játszhatnak az iPhone, iPad, Apple TV és Mac eszközeiken. A kínálatának oroszlánrészét más módon is elérhető címek képezik, ám az Apple játékfejlesztőket szerződtetett az exkluzív játékok készítése érdekében, ezekkel kívánja növelni az előfizetés vonzerejét.

Apple ArcadeForrás: Apple

A Bloomberg beszámolója szerint egyes játékfejlesztők alaposan pórul jártak, miután az Apple nemrég irányt váltott az elvárások terén: elsősorban olyan exkluzívokat szeretne látni, amelyek hosszú időre képesek lekötni a mobilozókat, és ezzel rábírják őket az ingyenes próbaidő után az előfizetésre.

Nagyon specifikus példát is felhozott az Apple, hogy milyen játékokat szeretne kapni a pénzéért cserébe: a rengeteg pályával rendelkező Grindstone akció-puzzlejátékot emelte ki.

Emiatt az Apple számos fejlesztővel még áprilisban felmondta a szerződést, mivel a készülőfélben lévő termékeik várhatóan nem tudták volna hozni az elvárássá avanzsált ügyfélmegtartási arányt. Az előre nem látott fordulat több fejlesztőcéget nagyon kellemetlen helyzetbe hozott, bár az előre meghatározott mérföldkövek elérése esetén járó fizetségüket persze megkapták.

Az Apple állítólag több tízmillió dollárt hajlandó ráfordítani az exkluzív játékok fejlesztésére, néhány húzócímnek tartott alkotásra már 1-5 millió dollár közötti összegeket is elégetett.

TOVÁBBI CIKKEK A ROVATBÓL

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!