Elterjedhet a használata az Xbox Game Studios tagjainak körében.

A Microsoft legújabb játékipari gigafelvásárlása kapcsán eddig javarészt csak arról esett szó, hogy a Zenimax tulajdonában lévő stúdiók (például a Bethesda, az id Software vagy az Arkane) mekkora fegyvert jelenthetnek a vállalat számára a Sony PlayStation elleni küzdelemben, az Xbox Game Pass havidíjas játékbérlő szolgáltatás sikerre vitelében.

Doom EternalForrás: id Software

Ettől függetlenül a felvásárlásnak van egy másik érdekes aspektusa is: a tehetséges fejlesztőkön és a népszerű szellemi tulajdonokon felül a Microsoft technológiához is hozzájutott, hiszen a Bethesda és az id Software is házon belül fejlesztett játékmotorokkal dolgoznak. Az előbbi megoldása a Creation Engine néven fut, a The Elder Scrolls-ban és a Falloutban használatos, míg az id Tech újabban javarészt a DOOM és a Wolfenstein címeket hajtotta.

Az Xbox-üzletág vezetője a jelek szerint inkább az utóbbihoz fűz nagy reményeket, Phil Spencer szerint a DOOM Eternalban debütált id Tech 7 a világ egyik legjobb játékmotorja, amely a jövőben komoly szerepet kaphat az Xbox Game Studios-hoz tartozó cégeknél. Persze a motort belső nézetes lövöldékhez készítették, míg az ernyőcégnél sokféle fejlesztőcsapat nagyon különböző projekteken dolgozik, de Spencer szavai alapján egyértelműen van szándék a szélesebb körű bevezetésére.

Ez nem feltétlenül hangzik rosszul, de remélhetően tanult a Frostbite játékmotor EA általi erőltetése által okozott katasztrófákból a Microsoft, többek közt a Mass Effect Andromeda és az Anthem fejlesztését is nagyban hátráltatta az igényeknek nem megfelelő technológiával való szenvedés.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!