Lerántotta a leplet az eddigi legolcsóbb előfizetéséről az ügyfeleit idén tömegesen veszíteni kezdett Netflix. A Basic witch Ads névre keresztelt konstrukció november 3-tól első körben egy tucat országban, Ausztráliában, Brazíliában, Dél-Koreában, az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Japánban, Kanadában, Mexikóban, Németországban, Olaszországban, továbbá Spanyolországban válik elérhetővé, a hazai indulásáról nincs hír.
Az előre sejtettnek megfelelően meglehetősen gyenge ár-érték arányú megoldásról van szó, az előfizetőknek óránként 4-5 percnyi reklámot kell majd tolerálniuk, licencelési okokból pedig a Netflix tartalmainak csak olyan 90 százaléka érhető el vele. A reklámmentes Basic csomaghoz hasonlóan 720p felbontást kínál, így legfeljebb kis kijelzőjű okostelefonokon vagy tableteken nem lesz feltűnően gyenge a képminőség, offline megtekintésre pedig nem tölthetőek le a kívánt filmek és sorozatok.
A Basic with Ads előfizetés ára országonként változik, az európai piacokon 4,99 - 5,99 euró közti összegeket jelentett be a Netflix, ami 2100-2500 forintnak felel meg. Kontextusként hazánkban jelenleg 2500–4500 forint között vannak a szolgáltatás megszokott csomagjainak havidíjai, így ha itthon is bevezetésre kerül az újdonság, akkor legfeljebb 2000 forintos díjra lehet számítani.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!