Így bírják az extrém forróságot az EV-akkumulátorok

Tesla Model 3
Vágólapra másolva!
Az elektromos autók nem kedvelik a túl hideg és túl meleg időt, de a Tesla azért az 50 Celsius-fokos sivatagban is tesztel.
Vágólapra másolva!

Bár a gyártók és különféle tesztek igyekeznek megnyugtatni a leendő vevőket, általánosságban elmondható, hogy az elektromos autók akkumulátorai és az EV-hatótávok nem igazán szeretik a túl hideg vagy a túl meleg időjárást. A Tesla ennek kapcsán megmutatta, hogyan teszteli a járműveit extrém forróságban is.

Tesla Model 3 Forrás: Tesla

Egy rövid videót tettek közzé a YouTube-on, amelyben a Model Y-t és sok más modellt tesztelnek a sivatagban, az Egyesült Arab Emírségekben. Nap közben egyes helyeken az 50 Celsius-fokot is eléri a hőmérséklet, ekkor 150-250 mérföldet mennek naponta fekete tesztautókkal, hogy kiderüljön, mennyire megbízhatóak ilyen körülmények között.

A magas hőmérséklet mellett akár 90 százalékos páratartalmat is ki kell bírjanak az autók, néha homokvihart is. Értelemszerűen a hajtásláncot, az akkuk hűtését és a klímát is tesztelik ilyen környezetben.