A szolgáltatás friss pénzügyi jelentéséből az áremelés okára is fény derült.
Eseménydúsan indult a hét a Spotify háza táján, elsőként is a vállalat bejelentette, hogy ötvennél is több piacon megemeli az egyéni és családi előfizetéseinek árát. A hazai ügyfelek egyelőre megúszták, az áremelés konkrét mértéke piaconként változó, jellemzően 10% körüli értékről van szó.

Mostanra fény derült a helyzet okára is, az idei második negyedévét taglaló pénzügyi jelentésében a Spotifynak egyszerre sikerült remek és borzasztó hírekkel szolgálnia. A pozitív fejleményekkel kezdve idén június végén 220 millió fizetős ügyfelet és 551 millió havi aktív felhasználót tudott felmutatni, az egy évvel ezelőtti azonos időszakhoz képest 27% és 17% növekedésekről beszélünk.
A rossz hírekkel folytatva mindeközben viszont éves összehasonlításban 6%-kal csökkent havi szinten aktív felhasználókból származó bevétel, az idei második negyedévben fejenként 4,27 euróra esett az összeg. Ugyan a negyedéves bevétel 11% plusszal 3,2 milliárd euróra nőtt, viszont közben 125 millió euró helyett 302 millió euró veszteséget sikerült összehoznia a szolgáltatásnak.
Thanks to the Spotify team for another strong quarter and for powering our remarkable growth: 118M MAU and 32M subs over the last twelve months. Encouraging to see this progress against what we laid out in June 2022 at Investor Day. pic.twitter.com/4XS2BKbZle
— Daniel Ek (@eldsjal) July 25, 2023
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!