Adok-kapok Szulák és Vágó küzdelmében

Vágólapra másolva!
Változatos csatát hozott a december 8-14. közötti hét vége, az összesített eredmények szerint biztosan vezető RTL Klub néhány műsorát ki tudta ütni az első helyről a tv2 produkciója. Az 50. hét néhány tv2-s győzelme szombat és vasárnap főműsoridőben esett meg, amikor még az MTV is bele tudott szólni a nézettségi versenybe.
Vágólapra másolva!
fotó: Hölgyfórum
Szulák megszorongatta Vágót

Behozhatatlannak tűnik az RTL Klub előnye az év vége előtti hetekben, a tv2 csak kisebb részgyőzelmeket tudott aratni a nézettségi versenyben. Az MTV pozicíója sem változott, néhány, főleg az idősebbek által kedvelt műsorával kiugró eredményt ér el, de összességében messze lemarad a kereskedelmi csatornáktól.

Az 50. hét érdekességei a mezőnyt uraló RTL Klub ritka csatavesztései. Az egyik ilyen december 11-én, csütörtökön történt, amikor a tv2-s Jakupcsek-show a teljes lakosság körében, rendhagyó módon, legyőzte a vele párhuzamosan vetített - a műsorszolgáltató által szembesítőshow-nak nevezett - Balázs-t. Jakupcsekre ezen a napon 1 millió 130 ezren, Balázsra pedig csak 990 ezren voltak kíváncsiak. A kereskedelmi tévék célközönsége, a 18-49 éves korosztály körében azonban ekkor is a Balázs nyert - akárcsak a hét többi napján.

Érdekes küzdelmet hozott a hétvége, amikor a tv2 meg tudta szorítani az RTL Klubot. December 13-án, szombaton a főműsoridő a teljes lakosság körében a Tények győzelmével indult. A tv2-s hírműsort 1 millió 750 ezren választották, míg versenytársát, az RTL klubos Híradó-t 1 millió 200 ezren, és a fiatalabb nézők közül is többen kapcsoltak a Tények-re. A Magellán című, ismeretterjesztőnek nevezett műsor és a Fókusz Plusz közötti párharcot is a tv2 nyerte mindkét kategóriában. A MTV párhuzamosan sugárzott Luxor-showrsolás-át 920 ezren választották a teljes lakossák köréből, és a fiatalokat tekintve is harmadik lett.

Forrás: [origo]
Szombaton érzékeny veszteséget szenvedett

Nagy csatát hozott a fél nyolc utáni időszak, amikor a Legyen ön is milliomos! és az tv2-s Activity felemás eredményt ért el. A teljes lakosság körében kevéssel, de nyert Vágó István (1 millió 770 ezer), és második lett a tv2-s játék (1 millió 660 ezer); a fiatalabbak többségénél azonban fordított volt a sorrend. A 18-49 évesek közül szombat este 680 ezren nézték Vágót, míg konkurensét 780 ezren választották. A vetélkedőkkel egy időben adott MTV-s híradó, mindkét kategóriában jócskán lemaradva, harmadik lett.

Este nyolc után azonban feljött a közszolgálati adó, a tv2 viszont már nem tudott lépést tartani az RTL Klubbal, amelynek Survivor című túlélőshow-ját 1 millió 600 ezren nézték. Magas eredményt ért el az MTV is, amely a Kató néni kabaréjá-val 1 millió 470 ezres nézettséget produkált, megelőzve a tv2-n vetített Halálhajó 2. című amerikai filmet (1 millió 210 ezer). Az ifjabb nézők körében is az RTL Klub nyert; második helyen a tv2, harmadikon az MTV műsora végzett.

A szombat este további részében a nézők nagy része az RTL Klubra kapcsolt, ahol a Heti hetes ment. A heti kabarét (1 millió 740 ezer) többen nézték, mint a másik két csatorna filmprogramját együttvéve, és a fiatalok körében is hasonlóan alakult a verseny.

A vasárnap este is változatos eredményt hozott. A főműsoridő első felében - a teljes lakosság körében - a tv2 hírműsorai, a Tények ( 2 millió), valamint a heti Napló (2 millió 240 ezer) taroltak és a 18-49 éves korosztály többségét is megnyerték. A párhuzamosan sugárzott RTL klubos Híradó (1 millió 500 ezer) és Szeress most (1 millió 450 ezer) című heti sorozat messze lemaradt, nem csak az összes néző, hanem a fiatalabbak körében is.

Az este nyolctól kezdődő műsorsávot sem tudta megnyerni az RTL Klub maradéktalanul. A teljes lakoság körében az MTV esztrádműsora, a Névshowr győzőtt, közel 1 millió 800 ezres nézettséggel, második az RTL Klubon vetített Jurassic Park (1 millió 670 ezer), harmadik a tv2 ajánlata, a Madárfészek című amerikai vígjáték lett (940 ezer). A Névshowr utáni műsorsávban, illetve a fiatalabbak körében már nem tudott jelentős eredményt produkálni a közszolgálati adó. Az este nyolc utáni periódusban a reklámozók szempontjából fontos fiatalabbak többségét az RTL Klub műsora vonzotta.

Az 50. hét többi napja a korábban megszokott RTL klubos fölényt hozta, délután és este egyaránt.

NoA műsor címeCsatornaDátumNézettség(AMR)Közönségarány(SHR%)
1.Legyen ön is milliomos! (vetélkedő)RTL Klub12.11. csütörtök2 683 97453,1
2.Legyen ön is milliomos! (vetélkedő)RTL Klub12.08. hétfő2 613 71549,9
3.Legyen ön is milliomos! (vetélkedő)RTL Klub12.09. kedd2 516 11449,8
4.Legyen ön is milliomos! (vetélkedő)RTL Klub12.10. szerda2 513 31348,6
5.Legyen ön is milliomos! (vetélkedő)RTL Klub12.12. péntek2 510 70850,6
6.Barátok közt (magy. filmsor.)RTL Klub12.08. hétfő2 359 02244,7
7.Napló (heti magazin)tv212.14. vasárnap2 245 26241,9
8.Barátok közt (magy. filmsor.)RTL Klub12.09. kedd2 162 71940,7
9.Barátok közt (magy. filmsor.)RTL Klub12.11. csütörtök2 132 30042
10. Barátok közt (magy. filmsor.)RTL Klub12.10. szerda2 122 73640,4
11. FókuszRTL Klub12.12. péntek2 081 63243,1
12. Barátok közt (magy. filmsor.)RTL Klub12.12. péntek 2 080 67840,8
13. FókuszRTL Klub12.10. szerda2 045 44442,9
14. FókuszRTL Klub12.09. kedd2 021 44543,7
15. Tényektv212.14. vasárnap2 008 10542,1
16.FókuszRTL Klub12.11. csütörtök1 944 66341,9
17. HíradóRTL Klub12.08. hétfő1 936 09244
18. FókuszRTL Klub12.12. péntek1 890 89542
19. Mónika (talkshow)RTL Klub12.11. csütörtök1 845 45149,7
20.Mónika (talkshow)RTL Klub12.08. hétfő1 837 30749,1