RTL Klub: Legyünk barátok!

Vágólapra másolva!
Az elmúlt héten - ha minden műsor, minden részét külön egységnek vesszük - a Barátok közt öt része elvitte az első öt helyet a nézettségi listán: szerdán például 2,34 millióan figyelték. Amíg ilyen brutálisan erős a szappanopera az RTL-en, addig igen nehéz dolga van, a jó ideje Berényiölő csodafegyver után kutató TV2-nek. A két nagy csatorna közt 3,6 százalék a különbség a teljes lakosságnál, de majdnem öt a fiatalabb célcsoportnál.
Vágólapra másolva!

Az év első két hónapjában a TV2 volt az aktívabb a két nagy kereskedelmi csatorna közül: indított legalább három új sorozatot, napi kvízt és heti kétestés, jégtáncos show-t. Érthető az igyekezet, hiszen a régi, bevált műsorok sikerében bízó RTL Klub vezet, így annak kell sok új lapot elővarázsolni az ingujjból, aki hátrányban van. A múlt héten az RTL-t átlagban a tévézők 26,8 százaléka, a TV2-t a 23,2 százaléka választotta. Az m1 12,8, a Viasat pedig 5,4 százalékon áll. A fiatalabb nézőknél, a 18-49-es csoportnál utóbbi nem tudta megismételni múlt heti bravúrját, az MTV egyes csatornája mögé szorult. Közel öt százalék az RTL Klub előnye a TV2-vel szemben a célcsoportban - este, főműsoridőben még nagyobb.

A teljes lakosságnál az első 29 helyen RTL-es és TV2-es műsorok sorjáznak. A Barátok közt ezúttal is legyőzhetetlen volt, 2,34 millióan figyelték múlt szerdán. A Sztárok a jégen szombati darabja futott be a második helyre, 1,86 millióan figyelték Damu Roland, Nacsa Olivér és szemrevaló párjaik küzdelmét. A vasárnapi Tények fért fel még a dobogóra. Negyedik pozícióban a Fókusz, ötödikként nyitott az Egy a 100 ellen, hatodik helyre pedig felfért a Jóban Rosszban.

19-49-es célcsoport

A kereskedelmi célcsoportban erősebb az RTL, nyolc helyet visz el az első tízből. Az ötven év alatti tévézők álmatlanul forgolódnak, ha egy este nem nézhetnek be a Mátyás király térre, Berényiékhez, ugyanakkor a Cobra 11 német rendőrei is szerfelett népszerűek körükben. Szórakoztató programok jönnek ezután: sokan figyelték az Irigy Hónaljmirigy show-t és Fábry is 42 százalékos közönségarány fölött zárt. A fiatalok kedvenc hírműsora az RTL-es Híradó. A Sztárok a jégen szombati kisdöntőjére a tévéző célcsoport harmada figyelt, Sváby András kvízének első adása a 18. helyet csípte meg. Napi bontásban látható, hogy 18-49-ben kedd és péntek közt nagy különbséggel nyert az RTL, szombaton felzárkózott a rivális, majd vasárnap nyert a TV2, bő két százalékkal.

M1

Az MTV egyes adója a Kékfény-nyel véteti magát észre a legnézettebb műsorok közt, a többi egymillió alatt maradt. A Real-Bayern BL-meccset kedden 837 ezren nézték átlagosan, de közel ennyien izgultak a lottósorsoláson is, bár utóbbin nem rohangáltak izzadt németek. Az Önök kérték dallamaira 770 ezren bólogattak nosztalgiázva, és közel ennyi néző informálódott a keddi MTV-s Híradó-ból.

Viasat 3

A harmadik legkedveltebb kereskedelmi csatorna a Miami helyszínelők-kel aratott, a csütörtök esti epizódban 503 ezren látták-hallották, amint David Caruso napszemüvegben teátrális bejelentést tesz. A vegasi társak kalandjaira bő 400 ezren voltak kíváncsiak, és majdnem ugyanennyi tévéző figyelte a csatorna szerdai BL-meccsét.

ATV

Jó ideje szombat és vasárnap este erős nézettségben. Ezúttal a Névshowr 14,6 százalékot ért el a kábeles háztartásokban, a 18 feletti nézőknél, 476 ezer néző figyelte a műsort. A Zeneexpressz egy nappal korábban 224 ezret hozott, ettől nem sokkal maradt le a legnézettebb Friderikusz Most.

Duna tévé

A csatornán az 1941-es Életre ítéltek! volt a legnézettebb műsorelem. "A szomorú, visszahúzódó Keresztessy Péter textilmérnök felkelti a gyár tulajdonosának és lányának érdeklődését" - ennyi elég is, nem csoda a 209 ezer néző. A pénteki magyar futballbajnokit közel 150 ezren nézték átlagban, a jó öreg Derrick ezúttal bronzzal vigasztalódott.

Kalmár Csaba