Az este végére elfáradt az RTL Klub

A mentalista
Vágólapra másolva!
Febuár 2-án ismét a Barátok közt volt a magyar tévénézők kedvence, 986 ezren követték a teljes lakosságból. A dobogóra felfért még az RTL Híradó és a Fókusz, a TV2 csak a negyedik helyet tudta megszerezni a Tények-kel. A Duna TV legnézettebb műsora a Maradj talpon! volt, ezzel a hetedik pozícióig tudott jutni a nézettségi versenyben.
Vágólapra másolva!
Forrás: Origo

Mai Médialiftünkben felfelé tart Gundel Takács Gábor, hiszen az általa vezetett Maradj talpon! volt a Duna TV legnézettebb műsora, 585 ezer nézőjével a hetedik helyen végzett a nézettségi versenyben. Az utána következő Kisvárosi doktor is jól ment a nemzeti főadón, utána zuhant csak meg a nézettség és a közönségarány.

A Kettős azonosság főszereplőjeként Val Kilmer is zöld nyilat kapott, késő este, a film alatt

a Film+ fel tudott kapaszkodni az első helyre,

egy ideig a legnépszerűbb csatorna volt. A Viasat3-nak ezzel szemben nem volt túl jó estéje, a Két pasi – meg egy kicsi idején a legrosszabb közönségaránya volt a csatornák között, Charlie Sheen ezért tart lefelé. Mutatjuk grafikonon is az este alakulását:

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Látható, hogy az este végére az RTL Klub is kicsit kifáradt, A mentalista után volt egy nagyobb esés, a Film+ innentől kezdve rúghatott labdába.

A csatornák versenyéből így is az RTL Klub került ki győztesen, napi átlagos közönségarányban 0,7 százalékpontot tudott ráverni a TV2-re.

A Duna TV 7,7 százalékkal szerezte meg a harmadik helyet,

mögötte a Cool és a Film! végzett. A közmédia csatornái közül az M1 szerepel még az első tízben, a hatodik helyen, a toplista végén a Comedy Central áll.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.