Mulder és Scully lepöckölte az RTL Klubot az élről

X-akták: mi már várjuk
Vágólapra másolva!
Január 25-én a Barátok közt volt a legnépszerűbb tévéműsor a 18–49-es célcsoportban, és a toplista további három helyén is az RTL Klub műsorai állnak. Az ötödik helyre felfért az X-akták, amit a Cool adott, a TV2 legnépszerűbb műsora pedig a Tények lett.
Vágólapra másolva!
Forrás: Origo

Médialiftünkben ezúttal felfelé tart David Duchovny, mivel az X-akták szépen felhozta a Coolt, a nézettségi toplista ötödik legnézettebbje volt az új évad első epizódja. 15,8 százalékot hozott a csatornának a 18–49-es célcsoportban, az idősávjában még az RTL Klubot is megelőzte. A Barátok közt után átkapcsoltak a nézők a Coolra, ez jól látszik a grafikonon is.

Szintén felfelé mehet a Ridikül új műsorvezetője, Dióssy Klári is, mivel az MTVA megújult talkshow-ja 10,3 százalékot ért el teljes lakosságban, ezzel pedig jóval a heti csatornaátlag fölött teljesített. Az ötven év alattiak körében kevésbé népszerű a műsor, 1,6 százalékot hozott.

Lefelé megy Ashley Benson, mivel a Hazug csajok társasága egyáltalán nem izgatta a nézőket, teljes lakosságban és a 18–49-es célcsoportban is 0,0 százalékot ért el az RTLII-n.

Mutatjuk, hogy alakult az este:

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

A csatornák versenyéből az RTL Klub került ki győztesen 13,3 százalékkal,

a TV2 és a Cool pedig azonos eredménnyel, 7,2 százalékkal áll a dobogó második fokán.

A csatornák toplistáját a 18–49-es célcsoportban a Viasat3, a Super TV2 és az M3 zárja.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző-gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.