Megvalósult minden kisgyerekes szülő rémálma

El jardín de bronce, A bronz kert
Vágólapra másolva!
A Bronz kert egy nyolcrészes argentin krimisorozat, a szülők egyik legnagyobb félelmére épít. Lassú, de feszült, izgalmas darab, bejöhet azoknak, akik szerették az Aznap éjjelt és a True Detective első évadját.
Vágólapra másolva!

Minden kisgyerekes szülő rémálma, hogy nem figyel egy fél percre, és eltűnik a gyermeke egy zajos, tömött plázában, egy nagyobb játszótéren, egy hipermarketben. Sokan átélték már a riadalmat, érezték, hogy hevesebben ver a szívük, kiveri őket a víz, ellepi őket a bűntudat: megbuktak szülőként, felelősséggel tartoztak egy kisdedért, akit most elragadott egy gonosz ismeretlen, egy árny, egy pszichopata (ahogy telik az idő, a gonosz figurája egyre riasztóbb). Aztán az esetek nagy többségében szerencsésen megvan a kissé szórakozott gyerek, csak elkódorgott, elment pisilni, barátkozni, vagy megbámulni valamit egy kirakatban.

Forrás: HBO

Erre a jeges rémületre, szülői pánikra épít az elején az El Jardín de bronce című argentin sorozat, amely középpontjában egy kissé búbánatos, problémákkal teli házaspár áll, egy négyéves kislánnyal. Moira előbb eltűnik egy parkban, gyakorlatilag másodpercek alatt, de akkor még szerencsésen előkerül. Egy furcsa, bronzból készült pók van a kezében, és egy titokzatos kerti emberről, kertészről beszél. A páros megnyugszik kissé, de a férfi még lovagol egy darabig ezen az ügyön, nem nagyon tudja elengedni, a depressziós, önmagát egyre jobban elhagyó anya szerint nincs semmi baj, túl kell lépni ezen.

Forrás: HBO

Azonban az amúgy is törékeny családi béke, látszólagos harmónia nem tart sokáig, egy nap a bébiszitter, dadus elviszi a kislányt egy szülinapi zsúrra. Fabián, az apa, még látja őket lemenni egy metrómegállóba, de utána jön minden szülő rémálma: nem kerül elő a négyes lányka. Sokáig semmi nyom nincs sem róla, sem a perui fiatal lányról, aki vigyázott rá. A rendőrség tehetetlen, az ügy alig halad, vagy inkább csak egy helyben toporog, Lila és Fabián lakása, gyerekzsivaj nélkül, nyomasztóan csendes, lehangoló, szomorú hely lesz, két hitehagyott, kétségbeesett felnőttel. Spoilerek nélkül ennyi talán elég is.

Forrás: HBO

A három főbb karakter

Joaquín Furriel az abszolút főszereplő, ügyesen hozza Fabián Danubio karakterét, a mániákusan elveszett lánya után kutató, elszánt apát. César Doberti magánnyomozó szerepében a szintén rutinos, 1981 óta színi pályák lévő Luis Luque, neki hálás karakter jutott, egy kicsit simlis, kicsit lúzer, de jószívű figura. Julieta Zylberberg alakítja Blanco nyomozónőt, ő szintén kifogástalan a szerepben, persze ő sem kezdő, bő húsz éve szerepel filmben, sorozatban.

Forrás: HBO

Egy kihagyott ziccer

Sajnos Buenos Aires tipikus köztereivel nincs annyira jelen a sorozatban, mint amennyire lehetne, sokkal karakteresebb széria lenne, ha láttunk volna több jellegzetes helyet (cikkíró négy évet élt a városban). Így kicsit nemzetközi, játszódhatna akár Olaszországban, akár Spanyolországban is. Persze ha lenne jelenet a Casa Rosada vagy az Obelisco előtt, az Avenida Floridán vagy a Recoleta negyedben, netán Bombonerában, akkor meg azok protestálnának, akik szerint helytelen, hogy minden Párizsban játszódó filmben látszania kell az Eiffel-toronynak.

Forrás: HBO

Súlyos drámáról van szó tehát, aki ettől az argentin sorozattól egyfajta dél-amerikai optimista világképet, pörgést, humort, lazaságot várna, az ne szerezze be. Akinek viszont bejött a True Detective első évadja, illetve a szintén HBO-n látott Aznap éjjel, annak feltétlenül ajánlott, hogy megnézze a sorozatot. Van eleje, közepe, vége, rendes munka, az utolsó két rész pedig kifejezetten izgalmas, van még csavar a történetben.

A sorozat itthon az HBO Gón fut.