Érzelmeket akarunk kiváltani a nézőkből

2019.10.15. 14:12

Sok új, magyar gyártású műsorral készül az őszre a Life TV, amely teljesen megújult. A minden korosztálynak szóló csatorna vezérigazgatója Ruff Zoltán, vele beszélgettünk az indulásról, a friss műsorokról, a leszerződött sztárokról, a megújult arculatról.

Mióta zajlik a Life TV átalakítása?

Június 1-től kaptuk meg a műsorszolgáltatási jogot, onnantól fordultak élesbe a dolgok. Az első körben a legjobb szakemberek megszerzése volt a cél, a csapat összeállítása, majd elkezdődhettek a kreatív munkák.

Mennyire volt gördülékeny vagy épp problémás ez a folyamat? Milyen nehézségekkel szembesültek?

Problémásnak nem nevezném, de mivel valóban a legelejétől kellett kezdenünk, szükség volt elsőként egy televíziózásra minden szempontból alkalmas székházra. Ezt nem volt könnyű megtalálni, de végül a Lajos utcában lett meg az a hely, ahol mind az irodáknak, a stúdiódíszleteknek, a technikai helyiségeknek is van elég tér, valamint az elrendezése is megfelelő. Ennek ellenére azért komoly átalakítási munkákra is szükség volt, miközben ki volt már tűzve az őszi indulás időpontja. Néha feszített volt a tempó, de valójában minél több szakembert sikerült megnyernünk magunk mellé, annál jobban haladtak a folyamatok a háttérben az előkészületekkel.

Ruff ZoltánFotó: Koncz Márton - Origo

Mi a koncepció, mi az új irány?

Olyan minőségi tartalmat szeretnénk a nézőinknek nyújtani, amiben mindenki megtalálja azt, amivel azonosulni tud, vagy éppen elgondolkodtató számára, vagy a mindennapi problémákra nyújt megoldást. De természetesen emellett valódi kikapcsolódást nyújtó, szórakoztató műsorok is lesznek. A cél mindenképpen az, hogy a nézőinkből érzelmeket váltsunk ki.

A 18-49, a 18-59-es korcsoport vagy a teljes lakosság számára készülnek elsősorban az új műsorok?

A teljes lakosságban gondolkodtunk kezdettől fogva.

Milyen nézettségre számít a csatorna vezetése teljes lakosságban egy év múlva?

Tudni kell, hogy a ma működő 117 csatorna - leszámítva a nagy műsorszolgáltatókat-, 1% körüli közönségarányt tudnak elérni. A Life tv eddigi formájában 0,15%-os közönségaránnyal futott, ezt szeretnénk körülbelül egy év múlva felfuttatni mi is minimum 1%-ra.

Várhatóan milyen lefedettsége lesz a csatornának 2020 januárjától?

Jelenleg a Life TV lefedettsége 65%. Ezt mindenképpen emelni szeretnénk, folyamatosan tárgyalunk a műsorterjesztőkkel. A cél 2020 elejére minimum 80%-os lefedettség, 2021 elejére pedig a maximálisan elérhető 95 %-ig szeretnénk eljutni.

Fotó: Koncz Márton - Origo

Az egyik új sajátgyártású műsor a Nyugi! Köztünk marad Szulák Andrea napi talkshowja. Mit kell róla tudni?

Valójában ez egy gameshow és talkshow egyben, ennek a két műfajnak egy újszerű keveréke. A műsorban három ismert embernek kell válaszolnia szokatlan, sokszor meglepő kérdésekre, és meg is kell indokolniuk, miért azt a választ adták meg a lehetőségek közül. Ezzel a műsorral az volt a célunk, hogy hétköznap esténként igazi kikapcsolódást tudjunk nyújtani a nézőinknek.

Miért Szulák Andrea kapta a műsort?

Andrea személyisége abszolút garancia egy ilyen jellegű szórakoztatóműsorban. A humora, a spontaneitása és a rutinja azok a tulajdonságok, amikre szükségünk volt. Nagyon fontosnak tartjuk elmondani azt - ami a mai televíziózásban talán már ritkaság számba megy-, hogy mi először is kiválasztottuk azt a két vezető arcot, akiről úgy gondoltuk, hogy képviselni tudják azt a szellemiséget és értékrendet, amit szeretnénk átadni a nézőinknek. Így esett a választásunk a két Andreára, Várkonyi Andreára és Szulák Andreára. Hogy jól választottunk, azt az időközben elkészült széles körű fókuszkutatásunk is visszaigazolta velük kapcsolatban. Miután megkerestük őket, sok időt szántunk arra, hogy megismerjük egymást, majd megtaláljuk azt a műsort, amiben valóban jól tudják magukat érezni, ne pedig egy rájuk osztott feladatként éljék meg a műsorvezetést. Nyugodtan mondhatom, hogy mindkettőjük esetében olyan műsort sikerült a kreatív csapatnak létrehoznia, amit szívvel-lélekkel csinálnak. Ezt pedig biztos, hogy a nézők is érezni fogják.

A Női titkok Várkonyi Andinál című műsor heti egyszer lesz képernyőn. Miben más ez, mint a többi?

A Női titkok, csatornánk kiemelt műsora, hétvégenként, vasárnap este kerül adásba. Várkonyi Andi már korábban bebizonyította, hogy nem csak hírműsor-vezetőként, hanem beszélgetős műsorokban is profi. Ezen felül pszichológus is, így jó érzékkel tud a vendégeivel mély lelki témákat is érinteni, könnyen megnyílnak neki. Amiben pedig a műsora abszolút egyedülálló lesz az országban, ebben a műfajban, az a 360 fokos díszlet, ahol a szereplők nem látnak kamerákat, olyan érzést kelt bennük és a nézőkben is, mintha Andi nappalijában lennének. Ez ad a beszélgetéseiknek egy még intimebb légkört.

Várkonyi AndreaFotó: Koncz Márton - Origo

Ő egy éve visszavonult a tévézéstől, mivel győzték meg?

A nevében is szeretném tisztázni, hisz többször nyilatkozott is már erről az elmúlt évben, hogy nem a tévézéstől vonult vissza, hanem a korábbi munkahelyétől vált meg, aminek az okai rá tartoznak. Emellett a felmondását követően volt egy fél éves időszak, amikor a szerződése szerint nem is vállalhatott volna munkát más csatornánál. Éppen ennek letelte után kerestük meg őt. Azt gondolom, pont a korábban említett emberi légkör, a személyre szabott műsor lehetősége, az elképzeléseinek a figyelembevétele volt az, amivel meg tudtuk őt győzni, hogy nálunk térjen vissza.

Bay Éva is műsort kapottFotó: Koncz Márton - Origo

Old(s)cool címen generációs reality indul, amiről úgy hírlik, nincs a magyar tévés piacon. Mi a lényege?

Igen, ez is egy teljesen új formátum a magyar televíziózásban. A műsorban három igazán közkedvelt, nagyon szerethető díva ad tanácsokat a fiatalabb generációnak: Esztergályos Cecília, Bay Éva és Karda Bea. Szerintem az ő nevükhöz nem is kell semmit hozzátenni. Az élettapasztalatuk, a rendkívül markáns, de egymástól teljesen különböző személyiségük olyan bájjal, humorral, időnként megható jelenetekkel töltik meg a műsort, ami bármelyik korosztály nézőit le fogja ültetni a képernyő elé. Mindemellett ráadásul tanulságos emberi történeteket ismerhetnek meg.

Lesznek-e visszatérő műsorok, vagy teljesen új tartalommal indul a Life TV?

Nincs visszatérő műsor, a teljes műsorstruktúra teljes átalakításon ment keresztül. Egyedül talán Peller Mariann műsora lehet majd ismerős, de valójában az is teljesen megújult.

Van esetleg valami olyan műsorterv, akár 2020-ra, amelytől sokat várnak? Mit lehet tudni a tavaszi programokról?

Természetesen vannak már tervek, de mivel gyakorlatilag egy teljesen új csatornaként indulunk el most ősszel, erről még nagyon korai lenne beszélni.