Ezen a hazai helyen kapott új lendületet a magyar hajó és gépgyártás

hajó KÖZLEKEDÉSI ESZKÖZ öböl uszály
A csepeli szabadkikötő
Vágólapra másolva!
A csepeli szabadkikötő kilencven éves történetéről jelent meg album, amelyet letölthető formátumban is elérhetővé tettek az érdeklődők számára - közölte a Mahart-Szabadkikötő Zrt. az MTI-vel. A létesítmény eredményeképpen új lendületet kapott a magyar hajó és gépgyártás.
Vágólapra másolva!

A 260 oldalas kiadvány gazdag fotóanyaggal követi végig a Csepeli Szabadkikötő elmúlt 90 esztendejének történetét. A kötet szerzője Cseh Valentin történész.

Mint azt a közlemény írja, a szabadkikötő történetének kilenc évtizede a Budapesti Vámmentes Kikötő megnyitásával kezdődött 1928. október 20-án.

A beruházás története azonban egészen a 19. századig nyúlik vissza, amikor a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara az első gondolatokat megfogalmazta egy ilyen kikötő szükségességéről A csepeli kikötő beváltotta a hozzá fűzött reményeket. Ennek eredményeképpen új lendületet kapott a magyar hajó és gépgyártás.

Akkor fejlesztették ki a Dunán és a tengeren egyaránt kiválóan használható új hajótípusokat és több száz új tengeri hajót is készítettek a világ számos országa megrendelésére.

A Nemzeti és Szabadkikötő története 1928 óta hűen tükrözi hazánk politikai és gazdasági változásait, megnyitását követően a mai napig fontos helyszíne a dunai hajózásnak és áruforgalomnak - emlékeztet a kommüniké.

A csepeli szabadkikötő Forrás: MTI/Máthé Zoltán

A Mahart-Szabadkikötő Zrt. és a Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Zrt. közös gondozásában eredetileg 500 példányban megjelentett, exkluzív album most karácsonyi ajándékként digitális, letölthető formátumban is elérhetővé vált. Az érdeklődők ide kattintva tölthetik le a kiadványt.

A köteten túl az oldalon egy különleges képgyűjtemény is megtekinthető,

amelyben több száz különleges kortörténeti dokumentum mellett fotók, újságkivágások, térképek és tervrajzok is találhatók - áll az összegzésben.

(MTI)