Egy négyéves kislány legyőzte a rettegett húsevő baktériumot

Streptococcus pyogenes bacteria, illustration 3-DIMENSIONAL 3D ARTWORK BACTERIA BACTERIAL BACTERIOLOGICAL BACTERIOLOGY BACTERIUM BIOLOGICAL COCCI COCCUS GRAM-POSITIVE GROUP A GROUP-A STREPTOCOCCUS HEALTHCARE IMPETIGO INFECTIOUS MANY MICRO-ORGANISM MICRO-O
Streptococcus pyogenes húsevő baktérium
A Streptococcus A vagy rövidítve Strep A baktériumcsoportba tartozó kórokozók normál esetben is megtalálhatók az emberek torkában vagy a bőrén, és a legtöbb esetben nem okoznak panaszt. Időnként azonban betegséget okoznak. Ezek a fertőzések általában enyhe lefolyású bőrpanaszokat vagy náthához hasonló tüneteket idéznek elő.

Rendkívül ritka esetekben azonban a baktérium mélyen behatolhat a szervezetbe, és nekrotizáló fasciitist okozhat, ami a "húsevő betegség" elnevezést kapta. A baktérium általában egy kisebb vágáson vagy horzsoláson keresztül jut be a szervezetbe. A kórokozók ott nagyon gyorsan elszaporodnak, toxinokat bocsátanak ki, amelyek elpusztítják a szöveteket és elvágják a terület vérellátását.

A tünetek közé tartoznak a bőrön megjelenő apró, vörös csomók vagy dudorok, gyorsan terjedő véraláfutások, izzadás, hidegrázás, láz és hányinger. A szervi elégtelenség és a sokk szintén gyakori szövődmények.

Streptococcus pyogenes húsevő baktérium Forrás: Science Photo Library via AFP/KATERYNA KON/SCIENCE PHOTO LIBRARY/Kateryna Kon/Science Photo Libra

Az elhalálozás megelőzése érdekében a betegeket azonnal kezelni kell. Általában erős antibiotikumokat kapnak, és műtéttel eltávolítják az elhalt szöveteket. Amputáció is szükségessé válhat, ha a betegség átterjed a karra vagy a lábra.

Reign-nek négyórás műtéten kellett átesnie, hogy eltávolítsák az összes elhalt szövetet, és megakadályozzák a baktérium további terjedését, írja a MailOnline. Az életmentő beavatkozás után hatalmas sebhely maradt rajta - és azt mondja az embereknek, ez onnan ered, hogy "megnyerte a harcot egy krokodillal szemben".

A most lábadozó kislánynak nagy szerencséje volt, mert a betegséget megkapó emberek 20-25 százaléka meghal.