Egy újonnan felfedezett vírust találtak a mélytengerben

óceán, mélytenger
A Mariana-árok a Föld legmélyebb pontja, majdnem 11.000 méter mélyen van a Csendes-óceán fenekének legmélyebb pontján. Az élet még a mély és hideg sötétségben is megjelenik, és ahol élet van, biztos, hogy ott szabályozók működnek. Ebben az esetben a vírusok. Ezen a héten a Ming Wang a Kínai Óceáni Egyetem virológusa és egy nemzetközi kutatócsapat a Microbiology Spectrum magazinban beszámolnak egy új vírus felfedezéséről, melyet a mélyből, 8.900 méter mélyről felhozott üledékből izoláltak. - írja az Amerikai Mikrobiológiai Társaság honlapján.

A vírus egy bakteriofág. Úgy vélik, a bakteriofágok a legbőségesebb életforma a bolygón. A legjobb tudásunk szerint ez a legmélyebbről izolált bakteriofág a globális óceánban.

Az újonnan felfedezett bakteriofág a Halomonas baktérium törzset fertőzi, amelyek gyakran találhatók a mélytenger üledékében és a hidrotermális kürtőkben.

A csoport elemezte a virális genetikai anyagot és az elemzés egy korábban ismeretlen vírus család létezését mutatta ki a mélyóceánban, és új bepillantást nyújt a diverzitásba, evolúcióba és a mélytengeri bakteriofágok és a bakteriofág-gazdatest interakcióinak genomikai jellemzőibe. Korábbi munkákban a kutatók metagenomikai elemzésekkel tanulmányozták a Halomonas törzset is magába foglaló Oceanospirallales rend baktériumait fertőző víruokat.

Az új tanulmányban Wang csapata a Kínai Óceáni Egyetem tenger virológusa, Yu-Zhong Zhang, által vezetett csapat által gyűjtött és izolált baktérium törzsekben kerestek vírusokat. Zhang az olyan a mikrobiális életet kutatja, mely extrém körülmények közt élnek, például a sarki régióban, vagy a Mariana-árokban.

Ezen a héten a Ming Wang a Kínai Óceáni Egyetem virológusa és egy nemzetközi kutatócsapat a Microbiology Spectrum magazinban beszámolnak egy új vírus felfedezéséről, melyet a mélyből, 8.900 méter mélyről felhozott üledékből izoláltak. Forrás: AFP/NEKTON/Ho

Az új vírus (vB_HmeY_H4907) genomikai analízise azt sugallja, hogy széleskörűen eloszlik az óceánban és a gazdatestéhez hasonló struktúrája van. Az új vírus lizogenikus, ami azt jelenti, hogy behatol a gazdatestjének sejtjébe és ott osztódik, de általában anélkül, hogy megölné a baktériumsejtet. Ahogy a sejt osztódik, a virális genetikai anyag is lemásolódik és továbbmegy.
A jövőbeni tanulmányokban a csapat azt tervezi, hogy vizsgálja a molekuláris gépezetet, ami a mélytengeri vírusok és gazdatestjeik közti interakciókat irányítja. Keresnek más új vírusokat is extrém helyeken, amelyek hozzájárulnak, hogy bővüljön a viroszféráról való ismeretünk. Az extrém környezetekben jó eséllyel lehet új vírusokat felfedezni.

(Forrás: Amerikai Mikrobiológiai Társaság: https://asm.org/)