A szója gyengítheti az immunrendszert

Lehetséges, hogy a szójával történő táplálás gyengíti a csecsemők immunrendszerét. Egy nemrég készített amerikai tanulmány azt mutatta ugyanis, hogy a szója hormonhoz hasonló hatása jelentősen gyengítette a kísérleti egerek immunrendszerét.

Arra vonatkozólag azonban még nem rendelkeznek bizonyítékkal, hogy ugyanígy gyengíti-e az emberi immunrendszert is - jelentette ki Paul S. Cooke, Illinois állam egyetemének professzora, a "Proceedings of the National Academy of Science" című tudományos folyóiratban megjelent tanulmányt készítő kutatócsoport vezetője.

Ha azonban a szülők kizárólag szójával táplálják csecsemőjüket, úgy nem zárható ki a baba immunrendszerének károsodása - tette hozzá.

Az állatkísérletek azt mutatják, hogy a szervezet immunrendszere számára létfontosságú csecsemőmirigy (thymus) 50 százalékkal összezsugorodott a szójával táplált egereknél és drámai mértékbe csökkent a védekező T-sejtek száma.

Ami viszont az embert illeti, hasonló kísérlet nem erősítette meg az állatokra vonatkozó megállapításokat - jelentette ki Brian L. Strom, a Pennsylvania-egyetem kutatója. Strom olyan 20 és 34 év közötti nőket vizsgált meg, akik szójatáplálékon nőttek fel. Cookes véleménye szerint mindazonáltal a szójatáplálék átmenetileg csökkentheti az emberi szervezet immunvédelmét.

A szója-étrend elhagyásakor történetesen a kísérleti állatoknál is regenerálódott az immunrendszer - emlékeztet az AP jelentése.