Az Aviointeriors Group nevű olasz cég a héten mutatja be újdonságát az Egyesült Államokban egy kaliforniai repülőgép-berendezési kiállításon. A nyeregüléseken utazók súlya főként a lábukra nehezedik. A tervezők ugyan váltig állítják, hogy kényelmes ez így, ám 3 óránál hosszabb utakra nem javasolják üléseiket.
Az ülés olyan mint egy nyereg. Az amerikai cowboyok napi 8 órát is lovagolnak és kényelmesnek találják nyergüket - mondta Dominique Menoud, a cég vezérigazgatója a US Today című amerikai lapnak. A nyeregülések előnye, hogy 16 centivel kisebb a lábtér közöttük, mint a hagyományos repülőgépüléseknél: 58 centi 76 helyett.
Az ír Ryanair légitársaság júliusban bejelentette, hogy állóhelyes légi járatokat tervez indítani, amelyeken akár 5 fontra - 1500 forintra - is levinné a jegyárat, ha az ír légi közlekedési felügyelet engedélyezné az újítást. Csakhogy az állóhelyek nem elég biztonságosak.
Menoud azt mondta, hogy több légitársaság is érdeklődik a nyeregülések iránt, de a tervező cég csak azután folyamodik az ülések engedélyeztetésért, hogy elkötelezi magát egy vevő - adta hírül a Daily Telegraph című brit lap.