Genfbe is repül decembertől a Wizz Air

Vágólapra másolva!
Harminchárom útvonalával az eddigi legtöbb úti célt szolgálja ki hamarosan a Wizz Air légitársaság - jelentette be a nyári menetrendet ismertető Váradi József vezérigazgató. A cég járatokat sűrít, decembertől pedig már Genfbe is lehet utazni, 4990 forintos akciós ártól.
Vágólapra másolva!

Az új genfi járattal a Wizz Air az EasyJet magas árainak monopóliumát szeretné megtörni - mondta a hétfői sajtótájékoztatón Váradi József. Az első gép december 14-én indul, majd hétfőnként, szerdánként és péntekenként fog repülni. A várakozások szerint az első évben 45 ezer utas veszi majd igénybe a szolgáltatást.

A társaság emellett azt is bejelentette, hogy a nagy érdeklődésre való tekintettel sűríti járatait Kijevbe, Tel-Avivba, Londonba és a tengerparti nyaralóhelyekre. Márciustól heti egy helyett két járat lesz Budapestről Korfura, három helyett négy Kijevbe, kettő helyett három Larnakába, továbbá három helyett hét járat megy Tel-Avivba.

A Wizz Air két hete jelentette be, hogy decembertől Kijevbe és Tel-Avivba repül. Az akkori akcióban Kijevbe egy irányba, adókkal együtt 4990 forinttól lehetett jegyet találni, most december 14-ére 12 990 forintért találtunk jegyet, míg egy 19-i visszaútra 15 990 forintért. Tel-Avivba viszont jócskán felmentek az árak az akkor kínált 9900 forintról: december 11-én például 42 990 forintért lehet kiutazni, december 18-án pedig 34 990 forintért vissza.

A Wizz Air összesen négy útvonalra jelentkezett be a Malév repülési jogainak kiosztása kapcsán. A másik két útvonal - Moszkva és Isztambul - még elbírálás alatt van.

Forrás: Wikimedia Commons

A tájékoztatón részt vett Debrecen polgármestere, Kósa Lajos is annak kapcsán, hogy a júniusban onnan induló járatok sikeresnek bizonyultak, a járatok telítettsége 90 százalék körül van. Mint mondta, a város már négy éve megkereste a Wizz Airt egy ilyen járat beindítására, de akkor a piac még nem volt érett erre a döntésre. A június óta szerzett tapasztalatok azonban egyértelmű sikerről tanúskodnak, és tárgyalások folynak a Debrecenből induló járatok bővítéséről - tette hozzá. Váradi József szerint az idei 25-30 ezerről 2013-ra 120-130 ezer utas utazhat a debreceni járatokon (London Luton, Eindhoven, december 15-től pedig már Milánó is). Ehhez Kósa szerint még 20-25 ezer charterutas is jön, ezt a forgalmat pedig bőven tudja kezelni a 300 ezer fős kapacitású debreceni repülőtér. Tárgyalnak többek között kínai és német légitársaságokkal is.

Az elmúlt 12 hónapban a Wizz Air összességében 11,8 millió utast vitt, idén pedig 10 százalékos utasforgalom-növekedéssel számol a fapados légitársaság. Budapesten kétmillió utast vállaltak, amit a jelenlegi állás szerint teljesíteni tudnak. A társaság 16 bázisról repül 256 útvonalon, és 1500 főt foglalkoztat. Jelenleg 39 Airbus 320-as gépet üzemeltet, ez nyárra 44-re bővül majd.

A Wizz Air legnagyobb magyarországi vetélytársa, a Ryanair a napokban tette közzé téli menetrendjét, és jövő évi terveit. E szerint télen 25 úti cél közül lehet majd válogatni, jövő nyárra pedig öt-nyolc új útvonalat szeretnének elindítani. A német Germanwings ugyancsak a napokban jelentette be, hogy nyári menetrendjében akciós jegyárakat kínál. Időközben más társaságok is igyekeztek betölteni a Malév után hagyott űrt, legutóbb az Ural Airlines jelentette be, hogy heti egy gépet indít Budapest és Jekatyerinburg között.

A kijevi és tel-avivi járatok elindítása kapcsán a Magyar Turizmus (MT) Zrt.-nél az [origo] kérdésére korábban elmondták: Ukrajnából és Izraelből is jellemzően utazási irodákon keresztül, szervezetten érkeznek a turisták Magyarországra.

A KSH statisztikái szerint idén január és július között mintegy 16 százalékkal nőtt az ukrán vendégek által eltöltött vendégéjszakák száma Magyarországon 2011 hasonló időszakához képest. Vagyis úgy tűnik, az ukránok kedvét nem vette el a magyarországi utazásoktól a Malév csődje. Igaz, egy korábbi felmérés szerint a több napra látogató ukrán vendégeknek is csak kis százaléka érkezik légi úton, a döntő többség - a földrajzi adottságoknak köszönhetően - a közutat választja.

Az izraeli vendégek által eltöltött éjszakák száma némileg csökkent január és július között az előző évhez képest. Ebben szerepe lehet a Malév csődje után eltűnt járatoknak, mivel a Magyar Turizmus Zrt. korábban úgy látta: Izraelben érdeklődnek Magyarország iránt, de kulcskérdés, hogy hány járat elérhető a két ország között.

A magyar turisták számára nem tartozik a legnépszerűbb úti célok közé Ukrajna, 2011-ben nem volt benne az első tizenötben. Az izraeli körutazás vagy tengerparti nyaralás elég népszerűnek számít, bár az országban zajló események miatt a közelmúltban csökkent az Izraelbe utazók száma.