Úgy tűnik, az internet, a mobilapplikációk és a közösségi média az útikönyvek világát is átalakítja. Egy amerikai utazási szakoldal szerint a Google nem nyomtat többet a műfaj egyik ikonjának tartott Frommer's könyvekből, noha csak tavaly vásárolta meg azt.

A Skift utazási portál értesülése szerint a Google már nem ad ki több nyomtatott példányt Frommer's márkanév alatt, noha azt tavaly vásárolta meg a Wileytól 22 millió dollárért. Az utolsó néhány könyv, amelyek a Day-by-Day sorozatban idén februárban kijött, a Napa-és a Sonoma-völgyet, illetve a Banff Nemzeti Parkot és a Sziklás-hegységet bemutató volt, míg az utolsó teljes, hagyományos könyv tavaly decemberben jött ki, és Floridáról szólt.

Az első könyv, amely még rajta van a nagy könyváruházak megrendelési listáján, de már nem lesz kapható, a New York City gyermekekkel. A kiadványnak február 19-én kellett volna megjelennie. A Skift úgy értesült, a többi tervezett 29 könyv sem látja meg már a napvilágot.

Forrás: AFP/Mario Tama

A Google hivatalosan még nem jelentette be ezt, a cikk szerzőjének pedig - akik korábban maga is a Frommer'snél dolgozott - a könyvek szerzői közül néhány csak halasztásról beszélt. Ilyenkorra ugyanakkor a könyvkiadó már több mint száz, őszre tervezett könyv címét nyilvánosságra szokta hozni, ám ezt most nem tette meg, és a korábbi szerzőket sem kérte fel a megírásukra. Az egyik versenytárs, a Fodor's már publikálta a saját listáját.

A nyomtatott útkönyvek nehéz helyzetét jól mutatja az a napokban bejelentett tranzakció is, amelynek keretében a BBC 75 millió ausztrál dolláért eladta a Lonely Planet márkát egy amerikai befektető cégének, az NC2 Mediának. Ezzel a BBC 122 millió dollárt bukott a két évvel korábbi vételárhoz képest. Tavaly szeptemberben a Rough Guide útkönyveket is kiadó Penguin értékelte át tevékenyégét, és olvadt össze a Random House-szal, amely többek között a Fodor's-t is kiadja.