A világ legnépesebb országa, India komoly kihívás elé néz a légi közlekedésben. A belföldi járatok mind nagyobb száma miatt több az utas, akik ezzel arányosan több csomagot adnak fel poggyászként repüléseik alkalmával.
A csomagkezelés viszont nem győzi tartani a tempót a forgalomnövekedéssel.
Ebből fakadóan az utóbbi hónapokban számos felvétel jelent meg az online közösségi médiában a csomagjaikra rendkívül sokáig várakozó, dühös és frusztrált légi utasokról – számol be arról az ANI délkelet-ázsiai hírügynökség.
Sok embernek 1 órát kellett várni leszállás után arra, hogy csomagja megjelenjen a szállítószalagon.
A jelenség tömegessé vált, ezért az indiai közlekedési minisztérium januárban vizsgálatot rendelt el azért, hogy kiderüljön, tartják-e a vállalatok a csomagkezelési időkereteket.
Az elemzésben 3600 járatot figyeltek meg India hat nagy repülőterén, lesújtó eredménnyel: egyetlen légitársaság sem volt képes biztosítani azt, hogy gép földet érése utáni 10. perctől a 30. percig terjedő időtartamban minden utas hozzájuthasson feladott poggyászához.
Az indiai polgári légi közlekedést felügyelő hatóság ezért nemrég a hét nagy indiai légitársaság (többek között az Air India, a Vistara és az IndiGo) részére változtatásokat írt elő poggyászkezelési gyakorlatban a káosz megszüntetésére. Továbbá a pontosított szabályok alapján elvárás feléjük az, hogy legkésőbb
a gép motorjainak leállítását követő 10. percben az első csomag elérje a poggyászkiadó szalagját, illetve a 30. percben a legutolsó várakozó utas is felvehesse bőröndjét.
Bár a felügyelő hatóság szerint az előzetes adataik szerint a cégek némi javulást máris elértek a poggyászkiadási időkben, de még mindig nem tudják maradéktalanul teljesíteni az előírt időkereteket.