Nagy az árkülönbség az akciós áruknál

Vágólapra másolva!
A szokottnál sokkal jobban eltérnek az árak a nagy budaörsi hipermarketekben a Napi Gazdaság nyári kosarának tanúsága szerint - ennek oka az lehet, hogy az áruházláncok más-más elképzelésekkel futottak neki a nyári vásárnak, így akcióik is különböznek. Nagyobb a hasonlóság a klasszikus árleszállítások terepén, a ruházati kereskedelemben.
Vágólapra másolva!

A budapesti Belvárost ellepték az akár 70 százalékos engedményt is kínáló matricák, a vezető márkák az olcsóság érzetével akarják megfogni az árakra koncentráló vevőket: idén hatalmas turkálókká váltak a Váci utcai boltok. A fővárosi bevásárlóközpontokban lassan indul az akciószezon, vidéken azonban már sok helyen rákapcsoltak.

Az északkeleti országrészben egyelőre várják a külföldi vevőket a rájuk is alapozott M3 Outlet Centerbe, délkeleten azonban jó üzletet jelentenek a Romániából érkezők. A dunántúli kereskedőket egyebek közt az erős forint is sújtja: a bevásárlóturizmus iránya megfordult, a magyar vevők mennek eddig drágának számító szomszédainkhoz.

Kenyérért a Corába érdemes menni - nemcsak az átlagon felüli választék miatt, hanem mert ott a legolcsóbb -, ám meglepő módon a lánc a nyári vásár kezdetére nem rukkolt elő eget rengető szezonális élelmiszerár-kedvezménnyel.

A Tesco is csendesen teszi a dolgát, egyedül a paradicsomnál és a paprikánál hozta árelőnyét, ám ez megszokott nála, a primőröknél rendszerint árdiktáló. Sőt az általunk választott Theodora másfél literes szénsavas vízhez is a Tescóban jutottunk a legolcsóbban, de naptejből az áruház korántsem kínálta azt az árat, amit a konkurencia. Ráadásul az általunk választott 200 milliliteres Nivea Sun Lotion-ból egyedül a Tesco nem kínált 30-as faktorszámút, és a 20-ast is csak 30 forinttal adta olcsóbban, mint a Cora.

Az ármustrából kiderült, hogy a kereskedelmi aranyháromszögben működő hipermarketek mindegyike más-más elképzeléssel futott neki a nyári vásárnak, így az akciók is jelentősen eltérnek egymástól.