Limitált széria a Mitsubishi Evo IX-ből

Vágólapra másolva!
A lassan leköszönő Lancer Evo IX kétféle változatából 1500 darabos limitált széria készül kizárólag Japánnak.
Vágólapra másolva!

A Mitsubishi hivatalosan csak Japánban fogja forgalmazni a Lancer Evolution IX kétféle változatát, az MR-t és a kombi MR Wagont.

Az MR kétféle hangolással készül, a GSR hatfokozatú manuális váltóval, kifejezetten mindennapi használatra, valamint az RS ötfokozatú, szintén manuális váltóval pedig akár sportolásra is alkalmas.

A kombi változat, szebbik nevén az MR Wagon kétféle célra készül, a GT hatfokozatú kézi váltóval utcára, a GT-A pedig ötfokozatúval a sportos stílust kedvelők kedvéért.

A két új modell erőforrása változatlan maradt, továbbra is a 280 lóerős kétliteres motor dolgozik a Lancerekben, a GSR-ben 400, a GT-ben pedig 407 newtonméteres nyomatékot produkálva. A kombi teljesítménye szintén 280 lóerő, a maximális nyomaték pedig 392, illetve 343 newtonméter.

A japán mérnökök mindössze a turbófeltöltő lapátjait készítették el más anyagból, és a nikkel-króm ötvözet helyett inkább titán-alumínium öntvényt alkalmaztak, amelyet kizárólag a limitált szériában alkalmaznak.

A motorhoz csak alig, a futóműhöz már annál inkább hozzányúltak a Mitsubishi mérnökei. A Bilstein gátlókkal Eibach rugók dolgoznak, a beállítást pedig feszesebbre hangolták, mint a nagyszériás modell esetében. A szedán és a kombi változat is 10 milliméterrel került közelebb a talajhoz, a négykerék-meghajtás elektronikus vezérlését pedig a sportosabb beállításokhoz hangolták.

Néhány apró módosítást az autó külsején is végrehajtottak a Mitsubishinél, kiszélesítették az első légterelőket, amelynek köszönhetően kevesebb levegő áramlik az autó alá, így nem csökken a leszorító erő. A légterelők formáját pedig úgy alakították ki, hogy az autó oldalán ne képződjenek nem kívánatos légörvények.

Az MR GSR, valamint a kombi MR GT és GT-A változata négyféle színnel (metál fehér, gyöngyház fehér, bíbor-szürke metál, vörös) készül, és 17 colos Enkei könnyűfém felnikkel hagyja el a szerelősort, ám mindkét modell rendelhető 17 colos BBS felnikkel is. Az MR RS csupán kétféle színben, fehér, illetve vörös fényezéssel kerülhet a vásárlókhoz.

A Mitsubishi Lancer Evo IX rajongói számára minden bizonnyal ez az utolsó lehetőség, hogy hódoljanak szenvedélyüknek, ugyanis a gyár valószínűleg nem készít újabb modellváltozatot az autóból. Hamarosan elkészül ugyanis az Evo X, addig viszont be kell érni a mostani 1500 darabos limitált szériával. A kitartó rajongóknak pedig egészen Japánig kell utazniuk az autókért, ugyanis csak ott fog a szalonokba kerülni a Lancer Evo IX. búcsúváltozata.