Az újítást az jelentette, hogy az ezüstnyílon egy duplaszárnyú első légterelő kapott helyet, amit a tesztpilóta Pedro de la Rosa mellett már Fernando Alonso is kipróbált.
Az új első szárny mindenképpen látványos, de a jelek szerint közel sem ennyire hatékony. A spanyol Marca című napilap információ szerint a konstruktőrök versenyében jelenleg élen álló gárda a soron következő futamon még nem ezzel az alkatrésszel áll majd rajthoz.
A McLaren mérnökei egyébként az idei első három, Európán kívüli verseny után átdolgozták versenygépeik aerodinamikáját, ennek leglátványosabb eleme lett ez az új szárny. A tavaly győzelem nélkül maradó istálló célja, hogy az idén már két futamgyőzelmet is bezsebelő Ferrarit maga mögé utasítsa a következő nagydíjakon.
A kétszárnyú első légterelőt a csapat a szélcsatornában és a múlt héten Menorca szigetén is tesztelte már, de Alonsóék Barcelonában is ezzel köröztek.
Az újításnak azonban egyelőre nem sok eredménye van, hiszen a Ferrari eddig a katalán ringen megközelíthetetlen volt, Kimi Raikkönen az első két napon verte el a mezőnyt, Felipe Massa pedig tegnap utasított maga mögé mindenkit. Ez a május 13.-i Spanyol Nagydíj előtt pedig nem sok jót ígér a mclareneseknek...