A Renault keményen készül 2007-re

Vágólapra másolva!
A világbajnok Renault istálló továbbra is keményen dolgozik jövő évi erőforrásán, noha az új szabályok értelmében már a 2007-es idénytől befagyasztásra kerülnek a V8-as motorok a királykategóriában.
Vágólapra másolva!

Bár az idei évben leginkább a Mercedes-Benz, illetve a Cosworth erőforrásai voltak rivaldafényben, melyek egyes források szerint a szezon végére már versenyben is elérték a 20 000-es fordulatszámot, a Renault azonban RS26-os kódszámot viselő motorjával szép csendben megnyerte a bajnokságot, zsinórban másodszor.

A franciák motorfelelőse, Rob White elmondta, kétsége nincs afelől, ki gyártotta le a legjobb motort az idei esztendőben. "Véleményem szerint nagyon egyszerű a helyzet. Nem a motorerő, a forgatónyomaték, vagy éppen a maximális fordulatszám az, amire pontokat adnak. A legjobb mérőegység a világbajnoki pont, hiszen a szezon végén ez alapján osztják ki a bajnoki címet. Pontokat meg csak úgy lehet szerezni, ha a motor teljes összhangban van a kasztnival."

Az új motorszabályoknak köszönhetően a Renault - ellenfeleivel egyetemben - ugyanazzal a motorral lesz kénytelen elkezdeni a jövő évet, mint amivel az ideit befejezte. Mindezek ellenére Rob White úgy gondolja, a francia autógyártónak mindent meg kell tennie annak érdekében, hogy megszerezze zsinórban harmadik bajnoki címét a 2007-es idényben.

"Talán még egy kicsit korai a 2007-es idényről ilyen részletesen beszélni, de éppen olyan lelkesen és önbizalommal felvértezve akarjuk megkezdeni a jövő évet, mint az elmúlt kettőt" - mondta a szakember. "Ez azt jelenti, hogy a lehető legtöbbet ki akarjuk hozni erőforrásainkból, hogy az év végén ismét mi kerüljünk ki győztesként. Az a célunk, hogy riválisainknál jobban kezeljük a szabálymódosítások miatt esetlegesen fellépő nehézségeket."

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a jövő évtől betiltja a szezonközi motorfejlesztéseket, így a csapatoknak mindenképpen keményen kell készülniük az előszezonban, hogy minden a legnagyobb rendben legyen egységeikkel a márciusi szezonnyitó Ausztrál Nagydíjra.

Azzal, hogy a jövő évben a Red Bull Racing is Renault motort használ, a francia gárda komoly segítséget kaphat, hiszen két istállótól is futnak majd be adatok központjukba, mellyel sokkal hatékonyabbá tehetik a munkájukat.

"Mindenképpen jó dolog ez számunkra, először is azért, mert megerősödik a Renault jelenléte a motorsportban" - folytatat White. "Továbbá a motorszállítói szerződés segíthet nekünk áthidalni az új szabályokkal járó nehézségeket, ugyanis a jövő évtől sokkal kevesebbet lehet fejleszteni az erőforrásokat."